Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVitamin D
You need to log in to create posts and topics.

Skriver här enbart pga att denna rutan kommer upp som startsida sedan nån månad tillbaka. Vet inte ens vilken tråd men får se om det avhjälper problemet.

Edit: Ja, det hjälpte 🙂

Jag försökte få en provtagning på min vitamin D-nivå idag på vårdcentralen, men det var nog för avancerat för dem. De kände inte till nåt sådant prov. "25-hydroxyvitamin D" sa jag till dem, men icke.

Haha Lars, du skulle behöva hamna i nån försökspersons-cirkel av nåt slag, så att du får chans att fråga och mäta både det ena och det andra på "högre ort" så att säga. Du bor inte i Sthlm va? För det är bara i Sthlm-området som jag kan stå till tjänst me

Det låter lite som en supportgrupp för anonyma testholister. 😉

Nej, jag bor i Göteborg. Jag har kollat upp idrottsvetenskapliga fakulteten på det lokala universitetet, men den verkar inte vara mycket att ha.

Här kan man testa sig själv, om nu läkarna och sjuksköterskorna inte uppdaterat sina kunskaper om D-vitamin på den lokala vårdcentralen, vilket är mycket sannolikt eftersom de väl bara följer riktlinjerna från Socialstyrelsen, och de verkar inte ha vaknat

Absolut ska man kunna få detta kollat på vårdcentralen! Tar säkert i snitt ett sådant per dag. Men det finns då ofta nån anledning, inte bara sådär rakt av Om en hårt tränande individ kommer till mig och ville få det undersökt så blir det ok. Enligt min c