Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 10:31Mina alvedon är förstås också vita, men går inte att jämföra i vithet med blekheten hos min hy periodvis. Lägger man en alvedon på magen ser den ut som ett födelsemärke. Nu snackar vi riktigt blek hy! (H)
Efter att ha oglat lite tycks det vara som Du säg
Mina alvedon är förstås också vita, men går inte att jämföra i vithet med blekheten hos min hy periodvis. Lägger man en alvedon på magen ser den ut som ett födelsemärke. Nu snackar vi riktigt blek hy! (H)
Efter att ha oglat lite tycks det vara som Du säg
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 10:45Med tanke på exponeringen av reflekterat solljus så är det normalt med solbränna för de flesta som lever i närheten av snö och tillbringar tid utomhus.
Med tanke på exponeringen av reflekterat solljus så är det normalt med solbränna för de flesta som lever i närheten av snö och tillbringar tid utomhus.
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 11:52Berör kanske inte alltför många i detta landet? En stor del av de landområden som har snö har ju också få ljusa timmar. Plus att många arbetar inomhus dagtid. Själv är jag (ganska) övertygad om att D-vitaminbrist inte är helt ovanligt. Fast mest uttalad h
Berör kanske inte alltför många i detta landet? En stor del av de landområden som har snö har ju också få ljusa timmar. Plus att många arbetar inomhus dagtid. Själv är jag (ganska) övertygad om att D-vitaminbrist inte är helt ovanligt. Fast mest uttalad h
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 07:03Saxat ur tråden:
"Samtidigt så är D-vitamin det enda vitamin som är giftigt i större doser (hur stora tvistas om) och det giftiga sparas tydligen i kroppen på nåt sätt."
Det stämmer inte, alla fettlösliga vitaminer kan överdoseras med skadliga effekter
Saxat ur tråden:
"Samtidigt så är D-vitamin det enda vitamin som är giftigt i större doser (hur stora tvistas om) och det giftiga sparas tydligen i kroppen på nåt sätt."
Det stämmer inte, alla fettlösliga vitaminer kan överdoseras med skadliga effekter
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 07:12Rödhåriga har kortare livslängd.
Rödhåriga har kortare livslängd.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 19:57Nu har jag fått provsvar och trots att jag under 6 veckor före provtagningen tagit 400-800IE dagligen är jag inte uppe i normal nivå! Förra vintern tog jag endast 200IE. Ska öka till 1000IE. Är mycket ute på fritiden, äter sunt, solar under sommaren så ma
Nu har jag fått provsvar och trots att jag under 6 veckor före provtagningen tagit 400-800IE dagligen är jag inte uppe i normal nivå! Förra vintern tog jag endast 200IE. Ska öka till 1000IE. Är mycket ute på fritiden, äter sunt, solar under sommaren så ma
Quote from Catharina Brattlin on 4 November 2009, 20:07Oj, tur man inte har gått med i VU ännu då. 🙂
Du kanske äter för "sunt"?
Bra att Du fick svart på vitt att Du lider av D-vitaminbrist. Det är så jag tycker man kan göra innan man börjar laborera själv.
Oj, tur man inte har gått med i VU ännu då. 🙂
Du kanske äter för "sunt"?
Bra att Du fick svart på vitt att Du lider av D-vitaminbrist. Det är så jag tycker man kan göra innan man börjar laborera själv.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 20:13Har ju inte riktigt samma syn som andra på vad som är sunt, men det får jag inte säga högt. Äter en hel del av sådant som innehåller just D-vitamin. Mycket grönt också för den delen. Kantareller älskar jag! Efter spinningen idag en grov macka med Brett i
Har ju inte riktigt samma syn som andra på vad som är sunt, men det får jag inte säga högt. Äter en hel del av sådant som innehåller just D-vitamin. Mycket grönt också för den delen. Kantareller älskar jag! Efter spinningen idag en grov macka med Brett i
Quote from Catharina Brattlin on 4 November 2009, 20:23Vad som är "sunt" är ju olika för alla? Jag tyckte det lät tt det Du åt. 🙂
"Fet fisk, som lax, sill och makrill, innehåller mycket D-vitamin. Även mini-, lätt-, mellanmjölk och margarin är viktiga källor, eftersom de berikas med D-vitamin. Ägg och kött
Vad som är "sunt" är ju olika för alla? Jag tyckte det lät tt det Du åt. 🙂
"Fet fisk, som lax, sill och makrill, innehåller mycket D-vitamin. Även mini-, lätt-, mellanmjölk och margarin är viktiga källor, eftersom de berikas med D-vitamin. Ägg och kött
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 20:51Nej, det är ju bara kantareller, bland vegetabilier, som har lite vitamin D. För vissa är det andra saker, än att man äter fel, som bidrar till att man utvecklar brist, säkert genetiska faktorer också. Om man söker läkare för allmänna, diffusa besvär, vil
Nej, det är ju bara kantareller, bland vegetabilier, som har lite vitamin D. För vissa är det andra saker, än att man äter fel, som bidrar till att man utvecklar brist, säkert genetiska faktorer också. Om man söker läkare för allmänna, diffusa besvär, vil