Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2009, 18:24"Seriösa studier har väl visat att vi här i mörka Norden ofta har en för låg halt av D-vitamin i kroppen och att det kan förklara många av de sjukdomar vi dras med på vinterhalvåret."
Förlåt en labråttas frår, men hur kan man veta att vi här i mörka Nord
"Seriösa studier har väl visat att vi här i mörka Norden ofta har en för låg halt av D-vitamin i kroppen och att det kan förklara många av de sjukdomar vi dras med på vinterhalvåret."
Förlåt en labråttas frår, men hur kan man veta att vi här i mörka Nord
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 18:25Klamydia?
Klamydia?
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:14Klart man behöver lite vitaminer.
http://www.youtube.com/watch?v=RpqksKiImCk
Kolla 1:37 in i klippet för lite inspiration...
Klart man behöver lite vitaminer.
Kolla 1:37 in i klippet för lite inspiration...
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 19:45Min mamma sa alltid att kör man med normal kost så behövs det banne mig inga vitaminer alls. Men visst är det väl så att käkar man bara på McDonalds så kanske det finns visst fog för vissa kompensationer...men dom har ju lite sallader å så i sina burgare
Min mamma sa alltid att kör man med normal kost så behövs det banne mig inga vitaminer alls. Men visst är det väl så att käkar man bara på McDonalds så kanske det finns visst fog för vissa kompensationer...men dom har ju lite sallader å så i sina burgare
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 20:11Om man läser några av de länkade artiklarna, kanske man får svar på sina frår.
Om man läser några av de länkade artiklarna, kanske man får svar på sina frår.
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2009, 20:29Jag har läst länkarna, men kan inte hitta vilken metod man har använt för att fastställa denna, i mitt tycke, generella åsikten.
Det jag fann var bl a att den stora massan av befolkningen inte verkar få i sig tillräckligt med D-vitamin via kosten, och de
Jag har läst länkarna, men kan inte hitta vilken metod man har använt för att fastställa denna, i mitt tycke, generella åsikten.
Det jag fann var bl a att den stora massan av befolkningen inte verkar få i sig tillräckligt med D-vitamin via kosten, och de
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 21:13Har just börjat intressera mig för D-vitaminbrist. FFa hos kvinnor med heltäckande klädsel året runt. Kommer att undersöka mina patienter lite mer aktivt för detta, men bara om det finns nån som helst misstanke om brist naturligtvis. Det finns både symtom
Har just börjat intressera mig för D-vitaminbrist. FFa hos kvinnor med heltäckande klädsel året runt. Kommer att undersöka mina patienter lite mer aktivt för detta, men bara om det finns nån som helst misstanke om brist naturligtvis. Det finns både symtom
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 23:05Det verkar finnas en del Norska studier på ämnet
http://mighealth.net/no/index.php/Vitamin_D_deficiency
Jag tillhör inte gruppen pakistanska kvinnor men man kanske skulle dra i sig några AD-droppar ändå, såvitt jag minns så var de jätteda.
Det verkar finnas en del Norska studier på ämnet
http://mighealth.net/no/index.php/Vitamin_D_deficiency
Jag tillhör inte gruppen pakistanska kvinnor men man kanske skulle dra i sig några AD-droppar ändå, såvitt jag minns så var de jätteda.
Quote from Funbeat user on 16 October 2009, 23:36Av en ren slump under ett läkarbesök som ägde rum av en helt annan anledning upptäcktes för några år sedan att jag hade brist på D-vitamin, samt en del andra vitaminer/ämnen. Detta inträffade i februari/mars, så det var vinter och mörkt.
Jag beordrades d
Av en ren slump under ett läkarbesök som ägde rum av en helt annan anledning upptäcktes för några år sedan att jag hade brist på D-vitamin, samt en del andra vitaminer/ämnen. Detta inträffade i februari/mars, så det var vinter och mörkt.
Jag beordrades d
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2009, 23:44"Mitt Val-Sport" äger, som min store grabb skulle ha sagt...men jag föredrar Proviva Skogsbär. 😉
Jag tror också det är viktigt att inte äta allt för fettfattigt. Både för att fettet hjälper kroppen att ta upp D-vitaminet, och även för att feta animalisk
"Mitt Val-Sport" äger, som min store grabb skulle ha sagt...men jag föredrar Proviva Skogsbär. 😉
Jag tror också det är viktigt att inte äta allt för fettfattigt. Både för att fettet hjälper kroppen att ta upp D-vitaminet, och även för att feta animalisk