Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 07:43Att något är lagligt men kass känns inte som nåt bra skäl till varför det är så vanligt. Det har ju definitivt nackdelar för den blinkande själv - som att inte kunna se marken så bra.
Att något är lagligt men kass känns inte som nåt bra skäl till varför det är så vanligt. Det har ju definitivt nackdelar för den blinkande själv - som att inte kunna se marken så bra.
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 07:51Anders: Fast nu är det ju alltså inte lagligt med blinkande framlykta. Både kass och olagligt alltså.
Anders: Fast nu är det ju alltså inte lagligt med blinkande framlykta. Både kass och olagligt alltså.
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 07:58inte för att jag blinkar, men jag kan se en viss tydlighet med blinket då man uppfattar det eftersom det händer ngt.
En liten diod på en cykel kan du ändå inte positionsbestämma förrän du är ganska nära, då borde reflexen redan ha gjort sitt oxå för den d
inte för att jag blinkar, men jag kan se en viss tydlighet med blinket då man uppfattar det eftersom det händer ngt.
En liten diod på en cykel kan du ändå inte positionsbestämma förrän du är ganska nära, då borde reflexen redan ha gjort sitt oxå för den d
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 08:05Man kan väl enkelt dra paralleller till bilar. Om det hade varit så överlägset med blinkade ljus hade de också haft det. Men hur många hade klarat att hålla isär ljusen på en fullsatt motorväg då? Bilar blinkar bara för att visa att nu händer det något; (
Man kan väl enkelt dra paralleller till bilar. Om det hade varit så överlägset med blinkade ljus hade de också haft det. Men hur många hade klarat att hålla isär ljusen på en fullsatt motorväg då? Bilar blinkar bara för att visa att nu händer det något; (
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 08:24Så vitt jag minns blev blinkande bakljus först tillåtna i Sverige 2008 efter att en dansk studie visade att de minskade risken för att bli påkörd bakifrån med 30%, har tänkt länge att jag skulle leta upp själva studien men det har inte blivit av, än..
Så vitt jag minns blev blinkande bakljus först tillåtna i Sverige 2008 efter att en dansk studie visade att de minskade risken för att bli påkörd bakifrån med 30%, har tänkt länge att jag skulle leta upp själva studien men det har inte blivit av, än..
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 09:03Svaret på frågan: blinkarna tror att de syns bättre.
Anledningen till att det ens säljs blink: det är inte olagligt i hela världen.Själv driver jag ett personligt krig mot alla blinkare där ute.
Svaret på frågan: blinkarna tror att de syns bättre.
Anledningen till att det ens säljs blink: det är inte olagligt i hela världen.
Själv driver jag ett personligt krig mot alla blinkare där ute.
Quote from Rasmus Olsson on 24 September 2013, 09:20Jag som har ibland har svårt med djupseendet, kan absolut inte hinna bedöma avstånd och hastighet på ett fordon med blinkande lampor. Kombon fast sken och blinkande är ju helt ok!
Jag som har ibland har svårt med djupseendet, kan absolut inte hinna bedöma avstånd och hastighet på ett fordon med blinkande lampor. Kombon fast sken och blinkande är ju helt ok!
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 09:46"hur många lampor blinkar 200ggr /min ... är inte det ganska hög frekvens; känns som många har lägre frekvens. bah subjektiv känsla"
Jag har ett par från BBB som blinkar toknabbt, kan även ställas in på olaglig "Blink" också...+fram men pga. enkelheten/b
"hur många lampor blinkar 200ggr /min ... är inte det ganska hög frekvens; känns som många har lägre frekvens. bah subjektiv känsla"
Jag har ett par från BBB som blinkar toknabbt, kan även ställas in på olaglig "Blink" också...+fram men pga. enkelheten/b
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 10:15Conny, det är klart mer irriterande att ligga bakom ett blink än bakom ett fast sken!
Conny, det är klart mer irriterande att ligga bakom ett blink än bakom ett fast sken!
Quote from Funbeat user on 24 September 2013, 10:18Naturligtvis är det så.
Naturligtvis är det så.