Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 14:27"Det viktigaste för att ta sig runt Vätternrundan på en bra tid är att ta det enorm lugnt i uppförsbackarna för att spara kraft och sedan trycka på i flackerna. I nerförsbackarna bör man endast trampa för att hålla igång benen. Denna teknik har jag fått b
"Det viktigaste för att ta sig runt Vätternrundan på en bra tid är att ta det enorm lugnt i uppförsbackarna för att spara kraft och sedan trycka på i flackerna. I nerförsbackarna bör man endast trampa för att hålla igång benen. Denna teknik har jag fått b
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 14:3860 km/h, det är väldigt sakta som toppfart.
60 km/h, det är väldigt sakta som toppfart.
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2011, 14:41P: Ja det köper jag. De minuterna som man kör uppför snabbt kan komma att kosta mycket på slutet av dessa 30 mil.
Verkar som en del tror att man ska ha konstant fart, och spurtar uppför backarna... det är väl de som sen ligger och bromsar nedför? ;~)
P:
P: Ja det köper jag. De minuterna som man kör uppför snabbt kan komma att kosta mycket på slutet av dessa 30 mil.
Verkar som en del tror att man ska ha konstant fart, och spurtar uppför backarna... det är väl de som sen ligger och bromsar nedför? ;~)
P:
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 14:42Jag brukar rekommendera att man ska ha samma puls genom hela loppet. Det går inte i praktiken, men det är en bra regel att jobba utifrån. Det ger snabbast lopp (förutsat att man cyklar på den högsta puls man orkar hålla hela loppet på. Kör man hela loppet
Jag brukar rekommendera att man ska ha samma puls genom hela loppet. Det går inte i praktiken, men det är en bra regel att jobba utifrån. Det ger snabbast lopp (förutsat att man cyklar på den högsta puls man orkar hålla hela loppet på. Kör man hela loppet
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 14:46Hmm, ska kanske förtydliga mig för det kan låta lite förvirrande. Att hålla samma puls genom hela loppet betyder alltså att man inte ska ta i extra mycket i uppförsbackar, jaga ikapp andra osv, utan cykla på i samma tempo (samma puls alltså) hela tiden, t
Hmm, ska kanske förtydliga mig för det kan låta lite förvirrande. Att hålla samma puls genom hela loppet betyder alltså att man inte ska ta i extra mycket i uppförsbackar, jaga ikapp andra osv, utan cykla på i samma tempo (samma puls alltså) hela tiden, t
Quote from Rasmus Olsson on 22 February 2011, 14:52Linus, jag har alltid fått lära mig att man ska ha samma intensitet uppför, nedför som på flacken. Samma sak, fast vi använder olika begrepp. Detta innebär att det går lite saktare uppför, men fortare uppför.
Linus, jag har alltid fått lära mig att man ska ha samma intensitet uppför, nedför som på flacken. Samma sak, fast vi använder olika begrepp. Detta innebär att det går lite saktare uppför, men fortare uppför.
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 15:57Drar du hela vägen så blir det jämn och bra puls?
Drar du hela vägen så blir det jämn och bra puls?
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 17:32Efter VR? hänger du cykeln i garaget...
Efter VR? hänger du cykeln i garaget...
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 18:56"Jag brukar rekommendera att man ska ha samma puls genom hela loppet. Det går inte i praktiken, men det är en bra regel att jobba utifrån."
Den principen kör jag i princip alltid efter när jag kör själv och lite längre pass, >15 mil. Jag vet var jag kan
"Jag brukar rekommendera att man ska ha samma puls genom hela loppet. Det går inte i praktiken, men det är en bra regel att jobba utifrån."
Den principen kör jag i princip alltid efter när jag kör själv och lite längre pass, >15 mil. Jag vet var jag kan
Quote from Funbeat user on 22 February 2011, 19:04Det här med att släppa av i backarna har väl mycket med gruppcykling att göra?! Tanken är väl att täten trycker på i början av backen för att cyklisterna bakom inte ska behöva bromsa in, och därefter gradvis lättar på pedaltrycket för att det inte ska bl
Det här med att släppa av i backarna har väl mycket med gruppcykling att göra?! Tanken är väl att täten trycker på i början av backen för att cyklisterna bakom inte ska behöva bromsa in, och därefter gradvis lättar på pedaltrycket för att det inte ska bl