Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 22:07David - Haha, jädrar vad jag fick ont i magen av den beskrivningen. Har gjort liknande men med spd-ursprung. Dock hade jag inget mjukt att bita tag i utan det blev en stolpe där händerna alstrade häfftigt däckskriksljud.
David - Haha, jädrar vad jag fick ont i magen av den beskrivningen. Har gjort liknande men med spd-ursprung. Dock hade jag inget mjukt att bita tag i utan det blev en stolpe där händerna alstrade häfftigt däckskriksljud.
Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 22:09Första av alla som jag kommer ihåg var många pr sen. Nygipsad vänsterhand (brutet långfinger) hindrade inte mig som 16-åring att ge mig ut på cykeln. Tönkte att det var läge att se om jag egentligen kunde använda handen till att bromsa med så jag nyper fr
Första av alla som jag kommer ihåg var många pr sen. Nygipsad vänsterhand (brutet långfinger) hindrade inte mig som 16-åring att ge mig ut på cykeln. Tönkte att det var läge att se om jag egentligen kunde använda handen till att bromsa med så jag nyper fr
Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 22:32Full fart nerför avenyn med tjejens MTB, plötsligt dyker en motcyklist upp. Panikbromsar med frambromsen. För liten ram+fart+för mjuka dämpare = en prydlig framåtvolt med uppskrapade händer och ont i handlederna i veckor...
Full fart nerför avenyn med tjejens MTB, plötsligt dyker en motcyklist upp. Panikbromsar med frambromsen. För liten ram+fart+för mjuka dämpare = en prydlig framåtvolt med uppskrapade händer och ont i handlederna i veckor...
Quote from ellen olsson on 1 April 2008, 23:14> Övriga vurpor har berott på halt underlag: is, snö och de där plåtarna de lägger ut när de har grävt hål i gatan.
Oh, ja! De plåtarna är otäcka - speciellt i dåligt ljus när man åker rullskidor eller inlines...
> Övriga vurpor har berott på halt underlag: is, snö och de där plåtarna de lägger ut när de har grävt hål i gatan.
Oh, ja! De plåtarna är otäcka - speciellt i dåligt ljus när man åker rullskidor eller inlines...
Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 23:22Som racercyklist har vurpat många gånger men aldrig allvarligt. Oftast har det varit i nästan stillastående. Någon gång har jag naturligtvis glömt ta av pedalerna, en gång när jag precis bytt ny hoj var det lite för trögt att lossa pedalerna och jag fick
Som racercyklist har vurpat många gånger men aldrig allvarligt. Oftast har det varit i nästan stillastående. Någon gång har jag naturligtvis glömt ta av pedalerna, en gång när jag precis bytt ny hoj var det lite för trögt att lossa pedalerna och jag fick
Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 23:50Förra årets vurpa berodde på för hög fart och plåt.
Såg plåten för sent och girar kraftigt för att undvika stukade hjul. Klarar plåten men blir istället fälld av den stensatta gräskanten. Kopplar loss mig i luften och landar med axeln i gräset. Ett par i
Förra årets vurpa berodde på för hög fart och plåt.
Såg plåten för sent och girar kraftigt för att undvika stukade hjul. Klarar plåten men blir istället fälld av den stensatta gräskanten. Kopplar loss mig i luften och landar med axeln i gräset. Ett par i
Quote from Funbeat user on 1 April 2008, 23:51Vurpade med cykeln när jag tränade på trainer nyligen...en eller flera ekrar i bakhjulet gick sönder och hjulet blev minst sagt skevt på ngn tiondel och bromsarna högg till snabbt...rätt ned i golvet föll jag med ett brak.
På en landsvägstur förra året va
Vurpade med cykeln när jag tränade på trainer nyligen...en eller flera ekrar i bakhjulet gick sönder och hjulet blev minst sagt skevt på ngn tiondel och bromsarna högg till snabbt...rätt ned i golvet föll jag med ett brak.
På en landsvägstur förra året va
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 07:12Vurpor...
Den största vurpa jag råkat ut för var inför MTB-vättern 2006, sista långa träningspasset som jag skulle hinna med. Gav mig iväg på en av rundorna man normalt kör och när jag var som längst hemifrån mitt out in nowhere så hände det som inte få
Vurpor...
Den största vurpa jag råkat ut för var inför MTB-vättern 2006, sista långa träningspasset som jag skulle hinna med. Gav mig iväg på en av rundorna man normalt kör och när jag var som längst hemifrån mitt out in nowhere så hände det som inte få
Quote from Lena O on 2 April 2008, 07:28Oj jag glömde min allra första vurpa (någonstans i Lund) juli 2003
Jag skulle cykla SydHallandRunt som är den avslutande lopp i Laholms M6. Jag var inte i någon vidare form att köra en hel eller halv-sexa med all cellgift i kroppen.
Men jag hade tänkte a
Oj jag glömde min allra första vurpa (någonstans i Lund) juli 2003
Jag skulle cykla SydHallandRunt som är den avslutande lopp i Laholms M6. Jag var inte i någon vidare form att köra en hel eller halv-sexa med all cellgift i kroppen.
Men jag hade tänkte a
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 14:00Jag har lyckats med några vurpor och en frontalkrock. Den senare berodde på två perfekta kurvtagningar i en cykeltunnel. Tyvärr kom vi från var sitt håll och möttes på mitten. Jag hamnade med mitt huvud i cementväggen. Hjälmen sprack och jag kände mig som
Jag har lyckats med några vurpor och en frontalkrock. Den senare berodde på två perfekta kurvtagningar i en cykeltunnel. Tyvärr kom vi från var sitt håll och möttes på mitten. Jag hamnade med mitt huvud i cementväggen. Hjälmen sprack och jag kände mig som