Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVurpat?
You need to log in to create posts and topics.

Jahapp. Vurpat i dag...

Det förbannade rullgruset som ligger i drivor. Stod nästan stilla och skulle svänga vänster, när framhjulet plötsligt stack iväg åt höger. Och jag föll åt vänster, ner på armbågen. Nu är axeln rätt stel och öm, men det ger nog med

Du har väl kollat nyckelbenet! Typiskt nyckelbensfall låter det som iaf!

Nä, där gör det inte ont. Det var axeln som tog smällen, via överarmens ben. Full rörlighet i axelleden åt alla håll, även om det gör ont. Jag har aldrig brutit nåt ben tidigare, så jag vet ju inte hur det känns, men jag är rätt säker på att det inte är n

Mitt första cykelpass någonsin på en racer.. Naturligtvis måste jag klara av en vurpa direkt (stillastående). Jag tillhör nu gruppen som har SPD-pedaler och har vurpat. 🙂

Välkommen i gänget, Linda! 🙂

Då återstår bara SPD-vurpa i fart då Linda 😉
Jag har kombipedaler på min racer, har testkört 2 ggr nu utan att sätta fast mig men ska testa det till helgen... kanske...

Gjorde min första SPD-vurpa igår när jag skulle vända på en smal cykelväg. Slog mig förvånandsvärt lite.

Skönt att det gick bra, nu var det gjort. 🙂

Mina vurpor (de som ska kallas för vurpor) har vait i skogen. Fullt ös rakt fram och så är det en sten eller en rot som ligger i en skymd kurva = krash. Skadat axel, fot, ben, hand osv. men det är bara att klättra upp på cykeln och köra vidare hem för vår

Det är kanske mjukare att landa i skogen?
Själv har jag sedan jag startade den här tråden i april lyckats göra en SPD-vurpa i ett garage- rullade in på cykeln eftersom en vänlig snygg trevlig kille höll upp dörren åt mig och så glömde jag att jag satt fas