Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningWhat it takes!
You need to log in to create posts and topics.

Ja det var väl det jag tänkte Leif 😀 Att du inte kunde läsa allt det i hennes sms.

Att jag hann läsa så mycket som jag ändå gjorde, *skäms lite*, var beroende på att det tog lite tid innan vi fick gå av planet. Tänk om Kirsten är Funbettare 😉

Åh det hade ju förgyllt min fredagskväll om hon droppade in här och visade ett tecken hahahaha.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=251650

Ingen allsmäktig källa, men här anges formuleringar som "Det mesta av träningen går i lugn fart" och "Då bestod det mesta av fartträningen av lopp." Dessutom pratas det om 20km snabbdistans med extra

Något säger mig att de som springer 30 mil i veckan inte orkar lägga så mycket tid på att hänga på träningsforum. Det är bara vi träningsskygga som har tid. 🙂

Det märkliga var ju att hon tidigare körde, typ 34 mil i veckan! En mara per dag. Då måste man väl köra lite åt Maffe-hållet...

5.4mil/v i snitt under 26veckor innan sthlm maran -08.
Gjorde min första mara och lyckades med målet att klara sub3h.
Var ej helt otränad innan, tränade ca 3mil/v under sommar/höst -07.

Om alternativet till att springa fortare på träning är 30 mils löpning/v känns det som en smidigare väg att gasa på lite på träning. 😀

Jag tycker inte det är relevant för dom allra flesta av oss här att dra upp ett sådant exempel faktiskt. Fast intressa

Kirsten dök in lite halvt "off topic" som svar på något.

Skönt att veta att jag är i gott sällskap. Det är alltså jag och Kirsten som kör träningspassen i lugnt tempo och använder tävlingarna som fartpass. Våra resultat på tävlingarna kanske skiljer sig något, men det måste ju vara för att hon springer 10 gånge