Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningWhat it takes!
You need to log in to create posts and topics.

För fem år sedan så gjorde jag milen sub 50 (47:30 ca) med en löpmängd på 5-10 km i veckan under ett par månader + en halvmara innan. Fast då hade jag grundat med 500 km skidor varav 90 i ett sträck under vintern.

I år ligger jag på sub 50 igen (49:16 so

Det handlar inte bara om mängd.Om man har sprungit i ett par år och snittar 30km/vecka med 4 pass a 8 km så händer det inte så mycket om du springer ytterligare ett pass a 8 km i samma behagliga tempo som du brukar ha.

Svårt att jämföra resultat för någon som på senare år gått från noll träning till ett par pass i veckan med en tidigare aktiv tävlingslöpare som sista åren sprungit nån gång då o då. Det känns inte riktigt rättvist/sjysst mot alla här som kommit igång som

För min del är det helt ok och schysst om ni gör det. Alla har olika förutsättningar och det får man som vuxen tåla att det är så. Något som jag personligen tycker känns mindre kul är om alla förväntas ha samma förutsättningar, men det är det ju ingen som

Det måste väl vara så också att det gäller att träna i hyfsad fart också om man ska kunna prestera snabbt på lopp. Att bara lufsa omkring mil efter mil och sedan dra järnet på tävling tycker jag måste vara svårt - oavsett hur många lufsmil man har i benen

Nä, det finns inte att man efter har malt på i samma gamla lunk mil ut och mil in helt plötsligt exploderar på ett lopp. 🙂

Jag säger bara Kirsten Melkevik Otterbu. Som då vunnit många lopp i Sverige, Göteborgsvarvet, Lidingö Tjejlopp med mera. I år har hon visst lagt om sin träning men tidigare tränade hon bara mängd i långsam fart. Ingen kvalitet alls, förutom tävlingar då.

Men Leif, hann du läsa allt det där?! Eller du kanske läst det nån annanstans iofs 😀

Njaäe! Det stämmer väl inte Leif? Hon tränade väl kopiöst mycket mängd, men något om total avsaknad av tempoträning har jag minsann aldrig hört något om. Däremot kanske mindre än många andra elitidrottare, men att påstå att hon inte körde någonting, det s

Hennes SMS handlade bara om att det var hård konkurrens på Lidingö Tjejlopp, när jag tjyvläste det så insåg jag att jag hade rätt om vem som satt på raden framför mig.

Hennes träning har jag läst om. Kvaliteten var tävlingar, men hon tävlade rätt mycket.