Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:05Oj, det måste vara GRYMT optimerat om du springer maran sub3 på max 50/v!
Oj, det måste vara GRYMT optimerat om du springer maran sub3 på max 50/v!
Quote from Jonny Persson on 19 December 2008, 10:08Jag tror jag skulle kunna pressa ner mina tider rejält om jag kunde fokusera bättre på återhämtning. Utan att öka träningen. De perioder jag är ledig och och tränar på som vanligt så får jag mycket bättre kickback på normal träningsmängd. Som läget är nu
Jag tror jag skulle kunna pressa ner mina tider rejält om jag kunde fokusera bättre på återhämtning. Utan att öka träningen. De perioder jag är ledig och och tränar på som vanligt så får jag mycket bättre kickback på normal träningsmängd. Som läget är nu
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:12Från en gube då.
Milen sub 45 klarar jag nog med en dos under 3mil/v
Milen sub 40 klarar jag inte med en dos på 5mil/vMina veckor är max ett intervallpass, ett längre pass varannan vecka. (Längre är då > 15km). Resten, är då distans i lull-lull fart.
Från en gube då.
Milen sub 45 klarar jag nog med en dos under 3mil/v
Milen sub 40 klarar jag inte med en dos på 5mil/v
Mina veckor är max ett intervallpass, ett längre pass varannan vecka. (Längre är då > 15km). Resten, är då distans i lull-lull fart.
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:22Fredrika- 50k/v i snitt är ojämnt fördelat över året som varierade hejdlöst mellan 0-100k. Hade väl 2-3månader som ledde till maran med ca 50-60k/v.
Fredrika- 50k/v i snitt är ojämnt fördelat över året som varierade hejdlöst mellan 0-100k. Hade väl 2-3månader som ledde till maran med ca 50-60k/v.
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:54Enligt Szalkais program för sub 40 så krävs en mängd som varierar från 60-100 km/vecka. Det tycker jag verkar mycket, men programmet verkar anpassat för kvinnor och då kanske det krävs mer träning för att nå de tiderna?
Enligt Szalkais program för sub 40 så krävs en mängd som varierar från 60-100 km/vecka. Det tycker jag verkar mycket, men programmet verkar anpassat för kvinnor och då kanske det krävs mer träning för att nå de tiderna?
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:56BILD:www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/utveckling_veckomangd-10km-marathon.jpg
Större format:
www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/utveckling_veckomangd-10km-marathon.jpgSå för mig krävs ungefär följande:
- milen sub 50: 5 km/v
- milen sub 45
BILD:www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/utveckling_veckomangd-10km-marathon.jpg
Större format:
http://www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/utveckling_veckomangd-10km-marathon.jpg
Så för mig krävs ungefär följande:
- milen sub 50: 5 km/v
- milen sub 45
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 10:57Så himla coolt diagram Markus! (t+)
Så himla coolt diagram Markus! (t+)
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 11:01Markus.
Får man gissa att du har skivsamlingen och böckerna i bokhyllorna i exakt ordning? Kronologisk? Efter ämne/genre? Bokstavsordning?
Markus.
Får man gissa att du har skivsamlingen och böckerna i bokhyllorna i exakt ordning? Kronologisk? Efter ämne/genre? Bokstavsordning?
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 11:02AD-dropparna verkar fungera.
AD-dropparna verkar fungera.
Quote from Funbeat user on 19 December 2008, 11:07hur länge bör/ska man ligga på den "rekommenderade" träningsmängden för att nå den önskade tiden på sträckan?
Räcker det att springa 3 mil i veckan i ½-år så sätter man maran på 3.30? Spontant så känns det lite för lite...?
hur länge bör/ska man ligga på den "rekommenderade" träningsmängden för att nå den önskade tiden på sträckan?
Räcker det att springa 3 mil i veckan i ½-år så sätter man maran på 3.30? Spontant så känns det lite för lite...?