Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningWhat it takes!
You need to log in to create posts and topics.

Jippi! Ännu en tråd i stil med "vilket kilometertempo är jogging". Mitt _rekord_ är sådär elva mil på en vecka, men normalt ligger jag långt under det, kanske runt 6-7 mil per vecka om jag tränar på. Å andra sidan simmar och cyklar jag en del med. 2:56:11

Markus, du är en av alla dem som ägnar sig åt träning som inte är helt optimal, du vill för mycket på alla distanser. Så om din träningsinsats skulle inge hopp vet jag inte... Hohoho 😀

Sista 2 åren har min löpning bestått av 1 - 2 pass på 30-40 minuter (knäproblem), under kanske halva året. Ändå klarar jag milen en bit under 50, när jag ger mig f-n på det. Men jag har idrott/löparbakgrund o tränar en del på cykel/åker skidor oxå. Spring

För att anknyta lite till Richards inlägg med det stora mängdspannet. Just för milträning är inte volym så viktigt i mitt tycke. Kvalitet regererar på den distansen.

På maran däremot så kommer inte inte undan lika lätt med lågvolym. Mina gissningar, med

Periodiserar ni inte med stegrad intensitet?

Klart vi gör! 🙂

När jag var ung o lätt (dvs under 35 år o under 90 kg), klarade jag 40/mil med 35-40 km/vecka. Undrar om det fortfarande skulle funka, om jag klarade att springa så mycket ... ?

Ja, ni som tävlar gör det. Hur gör ni andra?

Intressant läsning. Eftersom vissa spekulationer angående trådens syfte men även värde framkommit, kanske jag skall passa på att omformulera frågan något mindre provokativt:

Hur mycket tränar personer inom en viss prestationsgrupp?

Anledningen är att ja

Kul tråd. Alla har såklart olika förutsättningar och man kan ju endast bidra med hur det fungerar/t för en själv.

milen sub 50 - 0-20km/v
milen sub 40 - 30-40km/v (behövde jag, men tämligen ooptimal träning)

Maran sub 3 -40-50km/v

Mina tider då? 38min/