Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:45Jag hade redan betalat för den lunchen. Kostade mig en hel förmiddag, snacka om taskig timpenning.
Jag hade redan betalat för den lunchen. Kostade mig en hel förmiddag, snacka om taskig timpenning.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:11Då kommer nästa fråga/frågor.
Hur mäter man kunskap och i vilken indelning mäter man. Dvs i vika nivåerna? Kunskapsnivå 1, 2 eller 3. Vad är skillnaden på dessa nivåer?
Är det skillnad på praktisk och teoretisk kunskap? Och om ja, ska det värderas olika
Då kommer nästa fråga/frågor.
Hur mäter man kunskap och i vilken indelning mäter man. Dvs i vika nivåerna? Kunskapsnivå 1, 2 eller 3. Vad är skillnaden på dessa nivåer?
Är det skillnad på praktisk och teoretisk kunskap? Och om ja, ska det värderas olika
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:48Ja man kan mäta kunskap i pengar, vi gör det på mitt jobb 🙂
Ja man kan mäta kunskap i pengar, vi gör det på mitt jobb 🙂
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 19:48"kan man verkligen mäta kunskap i pengar?"
Svaret är fortfarande: Självklart.
Ser inte vad som skulle kunna vara ett problem eller ens konstigt, frågan känns trivial och krystad.
Tillgång till andras kunskap är (oftas) vad som värderas och belönas på a
"kan man verkligen mäta kunskap i pengar?"
Ser inte vad som skulle kunna vara ett problem eller ens konstigt, frågan känns trivial och krystad.
Tillgång till andras kunskap är (oftas) vad som värderas och belönas på a
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 20:17Däremot innehåller ofta värderingen ett visst mått av godtycke.
Däremot innehåller ofta värderingen ett visst mått av godtycke.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:04Svaret är fortfarande: Självklart.
Då kommer följd frågan "hur"?
Tex. Hur mäter man kunskapen om HLR i pengar.
Det jag möjligen kan sträcka mig till är att viss kunskap skulle man ev och kanske godtyckligt kunna mäta i pengar och knappt det om man sak
Då kommer följd frågan "hur"?
Tex. Hur mäter man kunskapen om HLR i pengar.
Det jag möjligen kan sträcka mig till är att viss kunskap skulle man ev och kanske godtyckligt kunna mäta i pengar och knappt det om man sak
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 21:06Erfarenheter ger ofta en grund för kunskap.
Erfarenheter ger ofta en grund för kunskap.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:22Både egna och andras. Hur ofta har man inte hört;
"Man ska lära av andras misstag" och "Trial and error"Vänligen
P.
Både egna och andras. Hur ofta har man inte hört;
"Man ska lära av andras misstag" och "Trial and error"
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:24Då är det lämpligt att använda adekvata benämningar och inte hitta på nya.
Då är det lämpligt att använda adekvata benämningar och inte hitta på nya.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:25P,
Jag får känslan av att du skojar."Det teoretiska kunskapen att tex göra en ritning är knappast av något värde om man inte har någon färdighet att omsätta den till en ritning, eller?"
Helt fel. Kunskap kan ha otroligt stort värde utan att den omsätts
P,
Jag får känslan av att du skojar.
"Det teoretiska kunskapen att tex göra en ritning är knappast av något värde om man inte har någon färdighet att omsätta den till en ritning, eller?"
Helt fel. Kunskap kan ha otroligt stort värde utan att den omsätts