Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 10:54En undran angående masters och licens.
Jag funderar på att anmäla mig till Masters-VM (open water-klassen). Måste jag då vara medlem i en klubb som bedriver mastersverksamhet eller räcker det att det är en simklubb ansluten till Svenska Simförbundet?
En undran angående masters och licens.
Jag funderar på att anmäla mig till Masters-VM (open water-klassen). Måste jag då vara medlem i en klubb som bedriver mastersverksamhet eller räcker det att det är en simklubb ansluten till Svenska Simförbundet?
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:31Det räcker med att var med en simklubb ansluten till Svenska Simförbundet.
i sverige har vi inte särskild licens för Masters Simmare och ungdom/elit simmare.
Men om din simklubb har inte koll på masters verksomhet, det kan var en bra idé att du själv ha
Det räcker med att var med en simklubb ansluten till Svenska Simförbundet.
i sverige har vi inte särskild licens för Masters Simmare och ungdom/elit simmare.
Men om din simklubb har inte koll på masters verksomhet, det kan var en bra idé att du själv ha
Quote from Håkan Öhling on 2 October 2009, 12:31Tror att du har fel där Ryan. Man måste betala licens för varje simmare till simförbundet varje år. Ofta gör nog klubben detta automatiskt. Men man kan välja att bara betala Masters, vilket är nån hundring billigare. Men då kan man inte vara med på ex DM.
Tror att du har fel där Ryan. Man måste betala licens för varje simmare till simförbundet varje år. Ofta gör nog klubben detta automatiskt. Men man kan välja att bara betala Masters, vilket är nån hundring billigare. Men då kan man inte vara med på ex DM.
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 14:36Ryan: Japp, det stämmer, vi körde både 800 och 400 med två simmare per bana och på alla 10 banor, så i varje heat simmade 20 simmare! Ändå tog 400 frisim ett antal timmar att avklara. Jag kan förstå varför man inte vill tillåta detta, men det går inte att
Ryan: Japp, det stämmer, vi körde både 800 och 400 med två simmare per bana och på alla 10 banor, så i varje heat simmade 20 simmare! Ändå tog 400 frisim ett antal timmar att avklara. Jag kan förstå varför man inte vill tillåta detta, men det går inte att
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 15:02Torbjörn: tyvärr hitta jag ingen infor för 2009/2010, men för 2008 sta det så på SSF hemsidan.
"Licensavgiften för simmare, konstsimmare, simhoppare och vattenpolospelare 2008
• 150 kronor för barn 12 år och yngre*
• 225 kronor för ungdom 13-16 år*
• 300
Torbjörn: tyvärr hitta jag ingen infor för 2009/2010, men för 2008 sta det så på SSF hemsidan.
"Licensavgiften för simmare, konstsimmare, simhoppare och vattenpolospelare 2008
• 150 kronor för barn 12 år och yngre*
• 225 kronor för ungdom 13-16 år*
• 300
Quote from Håkan Öhling on 3 October 2009, 14:39Ryan, du skrev att det räckte att vara medlem i en simförening för att få tävla. Jag ville bara förtydliga att du också måste betala en licens. Det är säkert rätt som du säger. Jag har ingen licens i år eftersom jag inte tävlat - ännu!
Ryan, du skrev att det räckte att vara medlem i en simförening för att få tävla. Jag ville bara förtydliga att du också måste betala en licens. Det är säkert rätt som du säger. Jag har ingen licens i år eftersom jag inte tävlat - ännu!
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 15:08nej, det sa jag inte. hon skrev att hon skulle skaffa en licens.
Kanske min svensk är inte så bra, men hon frågade om henne måste var med en förening som har ett masters program eller inte.
så mitt svar var att där finns ingen skildnad i sverige mell
nej, det sa jag inte. hon skrev att hon skulle skaffa en licens.
Kanske min svensk är inte så bra, men hon frågade om henne måste var med en förening som har ett masters program eller inte.
så mitt svar var att där finns ingen skildnad i sverige mell
Quote from Håkan Öhling on 3 October 2009, 15:55Då förstår till och med jag!
Då förstår till och med jag!
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 17:37För ni som inte läser Simma.nu
Glen Christians senaste krönika ang Masters VM
"Masters VM i Sverige! När jag läste nyheten hoppade jag i taket av glädje: Äntligen ett VM i Sverige, en chans för många svenskar att uppleva Masters när det är som bäst, rol
För ni som inte läser Simma.nu
Glen Christians senaste krönika ang Masters VM
"Masters VM i Sverige! När jag läste nyheten hoppade jag i taket av glädje: Äntligen ett VM i Sverige, en chans för många svenskar att uppleva Masters när det är som bäst, rol
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 12:00Bra skrivet av Glen Christian, men det kommer inte ifrån det faktum att uppdelningen på herrar och damer går tvärs emot en av de finaste och bästa grejerna med simning, som jag uppfattar det.
Genom hela min tid som simmare har jag tyckt att det faktum a
Bra skrivet av Glen Christian, men det kommer inte ifrån det faktum att uppdelningen på herrar och damer går tvärs emot en av de finaste och bästa grejerna med simning, som jag uppfattar det.
Genom hela min tid som simmare har jag tyckt att det faktum a