Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 19:18Försökte idag dra mig till minnes alla era fina tips påväg till simhallen. Hoppade i badet, värmde upp och körde sedan några längder benspark. Jag hade ingen platta utan låg på mage och det hade säkert både sina för och nackdelar. Jag insåg efter en stund
Försökte idag dra mig till minnes alla era fina tips påväg till simhallen. Hoppade i badet, värmde upp och körde sedan några längder benspark. Jag hade ingen platta utan låg på mage och det hade säkert både sina för och nackdelar. Jag insåg efter en stund
Quote from Ulrika Ekelund on 20 September 2012, 09:17"Hur i all sin dar kan de där som kör IronMan orka med cykling och löpning efter 3,8km crawl? Jag var helt slut efter 1km. "
Jag gick nybörjarkurs förra hösten och har simmat i snitt ett 60-minuterspass i veckan under våren. Jag hade stora problem med at
"Hur i all sin dar kan de där som kör IronMan orka med cykling och löpning efter 3,8km crawl? Jag var helt slut efter 1km. "
Jag gick nybörjarkurs förra hösten och har simmat i snitt ett 60-minuterspass i veckan under våren. Jag hade stora problem med at
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 11:29Karin: "Helt slut" - menar du i benen eller hela kroppen? Jag och många med mig använder benen väldigt sparsamt under simdelen i triathlon - speciellt under längre distanser. Och armarna får ju mer eller mindre vila helt under cykling och löpning. 🙂
Karin: "Helt slut" - menar du i benen eller hela kroppen? Jag och många med mig använder benen väldigt sparsamt under simdelen i triathlon - speciellt under längre distanser. Och armarna får ju mer eller mindre vila helt under cykling och löpning. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 14:39Detta med benen: Jag är nybörjare på crawl och gör ungeför 0,000001 knop när jag bara använder benen. Är det någon mening överhuvudtaget att använda dem? Hur mycket tid är det värt att lägga på benteknikträning egentligen?
Detta med benen: Jag är nybörjare på crawl och gör ungeför 0,000001 knop när jag bara använder benen. Är det någon mening överhuvudtaget att använda dem? Hur mycket tid är det värt att lägga på benteknikträning egentligen?
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 15:21Under förra årets vinter utmaning gjorde jag en 1500m benspark med platta utan fenor på 27:30. Snitt 55sek/50m. Så jag tycker det är värt att träna upp en effektive benspark.
Jag testade tisdag en del 25m ben utan platta och räknade antal benspark. Jag k
Under förra årets vinter utmaning gjorde jag en 1500m benspark med platta utan fenor på 27:30. Snitt 55sek/50m. Så jag tycker det är värt att träna upp en effektive benspark.
Jag testade tisdag en del 25m ben utan platta och räknade antal benspark. Jag k
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 15:32Tack, ja jag får be någon kolla. Har iofs inte på långa vägar gett upp ännu. Skall på det igen i morgon efter jobbet!
Tack, ja jag får be någon kolla. Har iofs inte på långa vägar gett upp ännu. Skall på det igen i morgon efter jobbet!
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 22:22Lars och Ola, det där var skönt att höra. Jo, jag ska på´t igen morgon. Förhoppningsvis går det lite bättre för varje gång( i alla fall så är det drömscenariet)
😉
Lars och Ola, det där var skönt att höra. Jo, jag ska på´t igen morgon. Förhoppningsvis går det lite bättre för varje gång( i alla fall så är det drömscenariet)
😉
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 14:59Våtdräkten gör en jäkla skillnad så det kommer inte bli några problem för dig att simma en Iroman.
Jag tog mitt första crawltag i oktober förra året och simmade Vansbro 3k på under timmen i somras.
Mitt mål är att kunna simma Kalmar på 1:10 nästa år och
Våtdräkten gör en jäkla skillnad så det kommer inte bli några problem för dig att simma en Iroman.
Jag tog mitt första crawltag i oktober förra året och simmade Vansbro 3k på under timmen i somras.
Mitt mål är att kunna simma Kalmar på 1:10 nästa år och
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 13:52Simmade idag igen. Allt som kunde strula gjorde det. Simglasögonen läckte, det var ett par fina från Tyr. Badmössan gled av, hur i all sin dar får man på sig en badmössa så att den sitter ok? Jag tror min är för stor, när jag drar ner den helt så täcker d
Simmade idag igen. Allt som kunde strula gjorde det. Simglasögonen läckte, det var ett par fina från Tyr. Badmössan gled av, hur i all sin dar får man på sig en badmössa så att den sitter ok? Jag tror min är för stor, när jag drar ner den helt så täcker d
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 17:17När det gäller öronproppar så kan jag rekommendera den typen gjord i silikon som man formar själv, passar alla sorters öron. Simglasögon är nog bara att prova sig fram med. Olika varianter verkar passa olika ansikten. Jag fick prova ett par stycken innan
När det gäller öronproppar så kan jag rekommendera den typen gjord i silikon som man formar själv, passar alla sorters öron. Simglasögon är nog bara att prova sig fram med. Olika varianter verkar passa olika ansikten. Jag fick prova ett par stycken innan