Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningZonträning
You need to log in to create posts and topics.

OK, jag föredrar att tro jag är frisk 🙂 men vad är konstruktiv träning då? Sliter jag ut mig istället för att bli snabbare och uthålligare?

Din sista fråga kan man inte svara på utan att veta vad du har för målsättning med din träning. Sliter ut dig gör du inte, men du får olika lång återhämtning beroende på hur intensiva träningspass du kör. Det är för dålig återhämtning som ger övertränings

Just nu är målsättningen att klara Tjejmilen under 60 minuter, eller den var det, nu börjar jag snarare undra om jag klarar att springa hela vägen ...
Läste iaf en gammal Friskispressen i lunchrummet häromdagen rätt upplyftande, Gunder Häggs träningspro

Färre än av en rejäl dos alkohol, skulle jag tro... 😉

Troligen, men jag tränar oftare än jag tar mig en "rejäl dos alkohol", iaf nuförtiden ...

Tror inte du behöver oroa dig i vilket fall som

Då får jag väl skylla på aluminiumkastruller (användes när jag var barn ...) när minnet sviker :)))

Bara det finns någon att stämma så är väl allt ok 😉

Nej, de är nog döda vid det laget elller så har jag glömt vad de heter 🙂

Jag har förresten hittat en kvinnlig formel för Maxpulsen!

Jag köppte mig en billig pulsklocka på lidl. Jag kände att jag ville prova om det var något för mig innan jag satsade runt tusenlappen och i instruktionsboken står den.

Maxpuls(kvinnor)=230-ålde