Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Idag firar vi Gösta.By ellen olsson
Grattis på 70 årsdagen.
5 Answers · 228 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
ny racercykelBy Funbeat user
Hej Är relativt ny inom cyklingen o tänkte köpa en ny racer cykel. Hade tänkt mig mellan 10-13k. Har hittat 4 cyklar som jag kan tänka mig köpa men vill gärna få hjäp med vilken som är bäst eller mest prisvärd. Columbus Pinta rs 105 komp runt om med ful
6 Answers · 224 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Hjullager?By Funbeat user
Hej! Jag har fått erbjudande att köpa ett par Mavic Cosmic Carbon SL från min bror mycket billigt. Enda problemet är att hjullagren troligtvis börjar bli slut i dem. Kan man byta dessa lätt själv, och vad brukar det vara för lager i så fall och hur myck
 · 
15 Answers · 806 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Canyonbutiken i Koblenz?By Funbeat user
Har någon varit där, upptäckte att jag har ca: 8 mil dit och funderar på om det kan vara värt resan. Behöver ingen cykel, men hittar man något till frugan att pendla på kanske man slår till, är väl mest delar man kan behöva annars, kanske ett bakhjul som
8 Answers · 232 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Igen... cykelköp.. var handlar man bäst just nu?By Funbeat user
En kompis skall köpa cykel nu. Budgeten ligger mellan 8000-16000:- Begagnat är nog inte en bra idé. Pressa inte på kanten nu, jag tror egentligen 16k är för mycket - bättre hade varit typ 12-13k som max. (Det tillkommer ju skor och skit som han nog inte
 · 
16 Answers · 699 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Compact vev.By Funbeat user
Nu är det jag igen...:-) Måste man byta framväxel om man byter till 50/34 från 53/39. Har Campa Veloce växlar och en billig vev. Vill byta till Campavev.
 · 
18 Answers · 660 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Kan man ha ett SRAM kedjelås på en shimano hg53kedja?By Funbeat user
Jag tycker srams kedjelås verkar smidigt jämfört att pilla med nitar.
5 Answers · 229 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
ÖstercykelcrossenBy Funbeat user
Östercykelcrossen, Jönköping
2 Answers · 259 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Förbättra sureupptagningBy Funbeat user
I år kommer jag att sammanlagt ha cyklat ca 350 mil. Benen känns starka och bra. Men jag vill förbättra flåset. Om det tar stopp för mig är det inte pga trötta ben utan flåset och för dåligt sureupptagning. Jag antar att det är intervallträning som gälle
2 Answers · 236 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Bäckstedt gör comebackBy Lena O
Comeback :http://www.corren.se/sport/?articleId=5433608&date=&menuids=
3 Answers · 241 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Hur bli snabbare - starkare? (igen)By Funbeat user
Tänkte damma av ett kärt ämne, hur man blir snabb tempocyklist? Att köra linjelopp kräver som jag förstår det bra teknik att ligga rätt i klungan och klara av ryck och annan blandand körning mm. Att köra tempolopp handlar mer om att klara av hög watt i b
 · 
16 Answers · 646 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Alpe d´huez under 60 minBy Funbeat user
Hej på er Den 21 juli tänker jag cykla upp för alpe d´huez (dagen innan tour de france cyklisterna gör det). Nån här som har några erfarenheter av detta? Har läst att en drömgräns för många är att ta sig upp under 60 min så det skulle jag vilja försöka
 · 
11 Answers · 619 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Var kan man köpa en kompislapp i stockholm?By Funbeat user
Sportson södermalm har inga sådana och mitt försök att göra en själv i helgen blev inte särdeles lyckat. Kanske skall de inte göras i 2mm aluminium om skärmarna i övrigt är i plast? Förslag på affär som tillhandahåller kompis och egolappar emotses tacksa
 · 
34 Answers · 1,126 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
KarpaltunnelsyndromBy Funbeat user
Hej... Undrar om det finns någon/några här som lider av karpaltunnelsyndrom? Och hur dom fixar att cykla ? Finns det sätt att lindra värk och domningar vid cykling. Alla tips emottages tacksamt!
 · 
24 Answers · 888 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Fin cannondale stulenBy Lena O
Jag tänkte göra er alla uppmärksamma på att en fincykel (värde: 36 000 kr) har blivit stulen från en cyklist i sthlm. Håll ögonen öppna. Jag lider med honom. http://stizze.blogspot.com/2010/11/cannondale-scalpel-stulen.html
4 Answers · 240 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Något för vintermörkret?By Funbeat user
http://www.coolstuff.se/LED-Ekerbelysning Är det ens lagligt? Man lär ju synas bra dock...
 · 
13 Answers · 661 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Hur lägga upp vinterträning?By Funbeat user
Har du tips gällande vinterträning för cyklister? Jag tänker mig ett träningsprogram, må-sön, under vintern. Finns det nåt bra sätt att kombinera ihop löpning, spinning, innebandy/inomhusfotboll, skridskor? Hur ofta ska man köra intervaller? Eller ska ma
 · 
13 Answers · 622 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Flaskhållare i kolfiber, håller dom?By Funbeat user
Behöver köpa ett par nya, nu går det ju att få kolfibervarianter för vettiga pengar. Dock så fick jag höra i somras att de spricker väldigt lätt, antar att det är för tunt gods i dom. En ska sitta på ramen och två bakom sadeln.
 · 
16 Answers · 682 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
Superlätt nödpumpBy Fredric Lagerström
Det gäller bara att ha en bil tillhands och verka i skydd av mörker. http://goo.gl/E8bW1
 · 
31 Answers · 1,088 ViewsLast post: 15 years ago · Guest
CX för vinter träning.By Mikaela Lexén
Skulle gärna skaffa en fin cyclocros för vinterträning . Tycker att Scotts cyclocross team skulle vara mycket bra (http://www.evaldsmtb.se/scott-cyclocross-cx-team-2011-p-21415-c-1091.aspx ) . Frågan är om det skulle vara bättre att välja med något sämre
 · 
24 Answers · 873 ViewsLast post: 15 years ago · Guest