Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Behöver" i betydelsen "använder, inte sällan utan nödvändighet, för att stärka sin identitet som löpare". Inte för att jag själv kan kasta första stenen, direkt.

Varken elit eller motionär behöver prylarna för att bli bättre. Vissa tränar också utan, medan vissa (både elit & motionär) tycker löpningen blir roligare MED prylar. Och där har vi själva poängen, prylarna har nästan inget med prestationsförbättring att

Markus, du har så rätt. Jag vet inte hur många pass som blivit av pga Garmin, pass jag förmodligen annars skulle skippat eller åtminstone skulle ha gjort kortare.

Prylarna gör mig inte bättre, de förstärker inte min identitet (min identitet beror inte p

Hmm, väldigt fokus på just prylarna.

Det finns andra saker som "rika" löpare kan unna sig som löparresor till utländska lopp, träningsläger, träna på riktiga löparbanor och ha personliga tränare? Vad kostar t.ex. anmälningsavgift, boende, o.s.v. för at

Jag tror att fokus hamnar på prylarna eftersom det är de som syns mest, trots att det kanske inte är det som är det dyraste. Två veckor på träningsläger i Portugal vet jag inte riktigt vad det kostar, men det är ganska dyrt. Hålla sig med PT är dyrt och g

Att det blir fokus på just prylarna är väl naturligt med tanke på hur tråden startades?

Tråden startades egentligen med frågan "Hur har löpningen förändrat din syn på livet?". Ett olyckligt valt citat ledde in diskussionen på ett sidospår.

Det var absolut inget olyckligt citat...utan ett djävla bra sådant. Sen så händer det ju det som nästan alltid händer här på FunBeat att man hamnar långt ut i den yttre stratmosfären när alla svaren kommer in å bombar tråden. Men det är väl också ett svar

Man blir inte nån bättre löpare av en massa prylar.

Nää, men man blir inte sämre heller. (H)

Jag tycker det är kul att handla, inte bara löparprylar utan en hel del andra grejer också. Därför handlar jag - inte sjutton är jag så dum så jag tror att jag

Lady diva & Henrik, vet inte var ni drar gränsen på elit, men jag kan garantera er att det är väldigt få som faktiskt sponsras fullt ut. Det går att hitta många på 25-bästa-listan i Sverige som inte är personligt sponsrade.

I den elitgrupp som jag koordi