Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 23:30................då skulle jag sjäv kunna citera mitt eget motto "Eat right. Exercise regularly. Die anyway".
Det är ju precis de reaktionen man möter från en oförstående omgivning. Alltså "tro inte att du är så mycket bättre för att du ränner runt i gra
................då skulle jag sjäv kunna citera mitt eget motto "Eat right. Exercise regularly. Die anyway".
Det är ju precis de reaktionen man möter från en oförstående omgivning. Alltså "tro inte att du är så mycket bättre för att du ränner runt i gra
Quote from Catharina Brattlin on 19 November 2008, 23:32Man fyller sina utmätta dagar med liv! Inte sitt liv med x antal dagar! 🙂
Man fyller sina utmätta dagar med liv! Inte sitt liv med x antal dagar! 🙂
Quote from Funbeat user on 19 November 2008, 23:46Sylvia, bra sagt ur en sann fatalists pespektiv. Vi övriga går och lägger oss varje kväll med vetskapen om att en buss mycket väl kan köra över oss i morgon.
Sylvia, bra sagt ur en sann fatalists pespektiv. Vi övriga går och lägger oss varje kväll med vetskapen om att en buss mycket väl kan köra över oss i morgon.
Quote from Lotta W on 20 November 2008, 07:09Micke, skillnaden ligger i hur man ser på träning. Jag ser det som något roligt och skönt medan "kritikerna" ser det som tråkigt och jobbigt. Det gäller att komma ihåg beröm och komplimanger man fått. Sura kommentarer drar lätt ner en i gnällträsket.
...
Micke, skillnaden ligger i hur man ser på träning. Jag ser det som något roligt och skönt medan "kritikerna" ser det som tråkigt och jobbigt. Det gäller att komma ihåg beröm och komplimanger man fått. Sura kommentarer drar lätt ner en i gnällträsket.
...
Quote from Jonny Persson on 20 November 2008, 08:06Bra där Christer!
Jag har funderat lite på det här de senaste dagarna och kommit fram till att jag får oerhört mycket mer uppmuntran, beröm och pep från min omgivning än att det gnälls. Det ska man ta till sig.
Bra där Christer!
Jag har funderat lite på det här de senaste dagarna och kommit fram till att jag får oerhört mycket mer uppmuntran, beröm och pep från min omgivning än att det gnälls. Det ska man ta till sig.
Quote from Funbeat user on 20 November 2008, 08:44Ja Christer, jag är med dig till 100%. Negativa omdömmen biter inte på mig som jag skrev lite om i en annan tråd här nyligen.
Ja Christer, jag är med dig till 100%. Negativa omdömmen biter inte på mig som jag skrev lite om i en annan tråd här nyligen.
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2008, 09:10Micke, nu hängde jag inte med riktigt. 🙂
Vad har min inställning till det här, att fylla sina dagar med liv istället för tvärtom, med fatalism att göra? Visserligen tänker jag ibland "que sera, sera" och "ödet" (eller vad jag ska kalla det) har spelat
Micke, nu hängde jag inte med riktigt. 🙂
Vad har min inställning till det här, att fylla sina dagar med liv istället för tvärtom, med fatalism att göra? Visserligen tänker jag ibland "que sera, sera" och "ödet" (eller vad jag ska kalla det) har spelat
Quote from Funbeat user on 20 November 2008, 09:12Sylvia. Du skriver att du har utmätta dagar. Det låter som att den tid du har att leva är förutbestämd.
Hur menade du annars?
Sylvia. Du skriver att du har utmätta dagar. Det låter som att den tid du har att leva är förutbestämd.
Hur menade du annars?
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2008, 09:31Jo, det är klart att så skulle man kunna tolka "man". Att jag skriver om mig själv. Det har Du rätt i Jack. 🙂
Nej, jag tror inte att min tid på jorden är förutbestämd. Inte i den bemärkelsen fatalismen säger. Det är mer krassa verklighetshistorier i mi
Jo, det är klart att så skulle man kunna tolka "man". Att jag skriver om mig själv. Det har Du rätt i Jack. 🙂
Nej, jag tror inte att min tid på jorden är förutbestämd. Inte i den bemärkelsen fatalismen säger. Det är mer krassa verklighetshistorier i mi
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2008, 09:51Jag håller med Dig, Jack. Alla val man gör har en orsak (varför) och en verkan (konsekvensen av ett val). Och visst styr man över sitt liv själv beroende på vilka val man gör. Men inte alltid. Det finns faktiskt saker som händer, som man inte kan styra öv
Jag håller med Dig, Jack. Alla val man gör har en orsak (varför) och en verkan (konsekvensen av ett val). Och visst styr man över sitt liv själv beroende på vilka val man gör. Men inte alltid. Det finns faktiskt saker som händer, som man inte kan styra öv