Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Varför äter man semlor på vintern?

För att de behövs för att tåla vasaloppsträningen 😀

Ja visst finns det olika åsikter om vad som är besatthet, Per. Men vad gör väl det att man är besatt av något om man har kul av det och mår bra? Jag känner flera som man skulle kunna klassa som besatta av tevetittande... De har ett antal program som de må

Allie (t+)

Mitt i prick 🙂

jag är besatt av helt andra saker,
men tittar gärna på mitt favvoprogram ibland ändå.

Peter: Kanske det är så tragiskt att de där människorna är tråkiga och inte har annat att tala om och har fastnat i spåret att förvåna sig över träning.

Allie: Precis. (t+)

Allie: För mej betyder besatthet tvångstankar, och det har ingenting med att må bra och ha kul att göra. Och det är min poäng, om man tror att någon har tvångstankar om träning, kost eller nåt annat så kan det vara ett tecken på omtanke att de försöker lä

Jag har då inga tvångstankar om träning och det tror jag inte att de flesta andra som skrivit i den här tråden har heller, men ändå får man sådana trista kommentarer om ens träning. Folk vill ofta sjukdomsklassa beteende som inte riktigt följer normen. Tä

Trist att dra in termer som " besatthet" och "vansinne" när det handlar om
idrott tycker jag. Självklart skall man vara fokuserad och målmedveten.

Besatt - målmedveten
Vansinnig - tävlingsinriktad

Allt beror på vilken attityd man har till det man pratar om, och ordvalet avslöjar det ganska ofta. Om man kallar sig en passionerad löpare gillar man antagligen löpning ganska mycket, men den som kallar

Allie, jag tror att det är värre i Sverige än i t.ex. USA och Tyskland p.g.a. det svenska jante-arvet. "Du skall inte tro att du är något". I alla fall är det intrycket jag har fått på mina "sportresor" de senaste åren. Efter att ha kört ett marathon i US