Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 11:34När jag skrev min fråga hade jag ingenting innan 09:33 i åtanke. Det var lite klumpigt.
Tack för svaren i alla fall!
När jag skrev min fråga hade jag ingenting innan 09:33 i åtanke. Det var lite klumpigt.
Tack för svaren i alla fall!
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 11:34Det är för Stockholm Marathon.
Det är för Stockholm Marathon.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 12:46Det finns en stor fördel med att stoppa i sig snabb kolhydrat (godis, läsk, etc.) under träning. Den energin kommer aldrig att lagras som fett (beror på insulinnivån).
Så gillar godis så kan man med gott samvete trycka i sig lite under långpasset. 🙂
Det finns en stor fördel med att stoppa i sig snabb kolhydrat (godis, läsk, etc.) under träning. Den energin kommer aldrig att lagras som fett (beror på insulinnivån).
Så gillar godis så kan man med gott samvete trycka i sig lite under långpasset. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 12:50Istället kommer energin från det andra du äter under dagen att lagras som fett.
Istället kommer energin från det andra du äter under dagen att lagras som fett.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 13:00Du menar efter långpasset om man har ätit kolhydrat?
Nej, så skulle jag inte säga att det är. Insulinnivån är fortsatt låg efter träningspasset. Detta även om man äter återhämtningsmåltid med snabb kolhydrat (mängden är givetvis viktig...).
Du menar efter långpasset om man har ätit kolhydrat?
Nej, så skulle jag inte säga att det är. Insulinnivån är fortsatt låg efter träningspasset. Detta även om man äter återhämtningsmåltid med snabb kolhydrat (mängden är givetvis viktig...).
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 13:39Energi in - energi ut = fett slutligen hur man än gör. Så drick inte 4 liter cola på varje löppass.
Energi in - energi ut = fett slutligen hur man än gör. Så drick inte 4 liter cola på varje löppass.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 14:17Jättefin teori, men dessvärre fel. 🙂
Jättefin teori, men dessvärre fel. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 14:20Om man nu tillhör den minoritet som INTE vill gå ner i vikt, är det då en god idé att stoppa i sig kolhydrater direkt efter passet för att få efterförbränningen att upphöra?
Om man nu tillhör den minoritet som INTE vill gå ner i vikt, är det då en god idé att stoppa i sig kolhydrater direkt efter passet för att få efterförbränningen att upphöra?
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 15:09Det är en bra idé att stoppa i sig hög andel kolhydrater med hög frekvens så att insulinnivån är hög. Då har du god fettlagringsfunktion. 🙂
Direkt efter träningspasset kommer inte insulinnivån att påverkas i samma grad eftersom blodsockret redan är lågt
Det är en bra idé att stoppa i sig hög andel kolhydrater med hög frekvens så att insulinnivån är hög. Då har du god fettlagringsfunktion. 🙂
Direkt efter träningspasset kommer inte insulinnivån att påverkas i samma grad eftersom blodsockret redan är lågt
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 15:12Miss Flugvikt: Viktreglering beror som sagt endast av kaloribalansen så det spelar ingen roll om du äter kolhydrater eller fett vid olika tidpunkter, men vill du inte gå ner så stoppa i dig så mycket du klarar hela tiden. Helst fett då det innehåller mer
Miss Flugvikt: Viktreglering beror som sagt endast av kaloribalansen så det spelar ingen roll om du äter kolhydrater eller fett vid olika tidpunkter, men vill du inte gå ner så stoppa i dig så mycket du klarar hela tiden. Helst fett då det innehåller mer