Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 17:52Nope. Loppet är inte bara en tävling utan även ett motionslopp, och för att delta i det behöver man inte springa för något mer än sin egen skull.
Fast för att räknas med i ÖM måste man springa för en klubb ansluten till Ölands Idrottskrets, däremot inte
Nope. Loppet är inte bara en tävling utan även ett motionslopp, och för att delta i det behöver man inte springa för något mer än sin egen skull.
Fast för att räknas med i ÖM måste man springa för en klubb ansluten till Ölands Idrottskrets, däremot inte
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 18:02Hur skull ni se på att en sommarölänning gick med i en klubb för att kunna delta i ÖM?
Hur skull ni se på att en sommarölänning gick med i en klubb för att kunna delta i ÖM?
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 18:07Är du klubblös i dagsläget finns inga hinder. Springer du i dag för en friidrottsklubb krävs en registrerad övergång hos Svenska FIF för att kunna springa för en annan i Ölandsmaran. Tror det ska ske senast 30 dagar innan. Annars vore ett alternativ att b
Är du klubblös i dagsläget finns inga hinder. Springer du i dag för en friidrottsklubb krävs en registrerad övergång hos Svenska FIF för att kunna springa för en annan i Ölandsmaran. Tror det ska ske senast 30 dagar innan. Annars vore ett alternativ att b
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 18:21Hur vi skulle se på det? Tja, positivt. Du skulle kunna gå med i Högby IF så får du delta gratis i loppet. Medlemsavgiften råkar vara samma som anmälningsavgiften (300kr). Ser även att du har kapacitet att blanda dig i den upptrissade fajten om vem som ro
Hur vi skulle se på det? Tja, positivt. Du skulle kunna gå med i Högby IF så får du delta gratis i loppet. Medlemsavgiften råkar vara samma som anmälningsavgiften (300kr). Ser även att du har kapacitet att blanda dig i den upptrissade fajten om vem som ro
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 18:58Om han är registrerad var det förr senast 1:e november året innan.
Har detta ändrats så är det bara tacka och ta emot.Hoppas jag kommer ihåg rätt.
Om han är registrerad var det förr senast 1:e november året innan.
Har detta ändrats så är det bara tacka och ta emot.
Hoppas jag kommer ihåg rätt.
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 20:35Förra året var det två Ölänningar som ställde upp i ÖM. En 74-åring från Borgholms IK samt undertecknad. Ser ut att kunna bli snäppet hårdare konkurrens om titeln i år 😉
Förra året var det två Ölänningar som ställde upp i ÖM. En 74-åring från Borgholms IK samt undertecknad. Ser ut att kunna bli snäppet hårdare konkurrens om titeln i år 😉
Quote from Funbeat user on 14 July 2012, 09:06Tycker att Ölandsluften nu börjar gå åt det lite mer varma & fuktmättade stuket och kylningen blir sämre. Det finns alltid en överhängande risk att vi som inte prickat in värmeträningen redigt springer in i något hårt under detta lopp :O
Tycker att Ölandsluften nu börjar gå åt det lite mer varma & fuktmättade stuket och kylningen blir sämre. Det finns alltid en överhängande risk att vi som inte prickat in värmeträningen redigt springer in i något hårt under detta lopp :O
Quote from Funbeat user on 14 July 2012, 16:30Jag har kört ett flertal tuffa pass i värme så jag är nog skapligt förberedd. Jag vill dock slå mitt pers i första hand så att jag möjligen tappar mindre än andra och får lite bättre placering blir en klen tröst om tiden blir halvdann eller dålig. Bara tv
Jag har kört ett flertal tuffa pass i värme så jag är nog skapligt förberedd. Jag vill dock slå mitt pers i första hand så att jag möjligen tappar mindre än andra och får lite bättre placering blir en klen tröst om tiden blir halvdann eller dålig. Bara tv
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 09:33Hoppas det går vägen för dig, MA. Men du har ett hyfsat vasst PB för att inte vara en inriktad långdistansare.
Och om du skulle zonka alltför hårt så kom ihåg att inte alltför långt bakom dig tuffar AL på i sina makliga 4:20. Så långt det nu håller för
Hoppas det går vägen för dig, MA. Men du har ett hyfsat vasst PB för att inte vara en inriktad långdistansare.
Och om du skulle zonka alltför hårt så kom ihåg att inte alltför långt bakom dig tuffar AL på i sina makliga 4:20. Så långt det nu håller för
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 10:04Tack för påminnelsen, det hade jag naturligtvis (inte) glömt... Kommer nu springa stressad hela loppet av tanken "om jag zonkar får jag stryk av AL, om jag zonkar..." I alla fall fram till sisådär 30-35km då demontankarna antingen avtar... eller ÖKAR i in
Tack för påminnelsen, det hade jag naturligtvis (inte) glömt... Kommer nu springa stressad hela loppet av tanken "om jag zonkar får jag stryk av AL, om jag zonkar..." I alla fall fram till sisådär 30-35km då demontankarna antingen avtar... eller ÖKAR i in