Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄnnu en fråga om kläder!
You need to log in to create posts and topics.

Man ska: inte klä på sig för mycket. Detta är viktigast. Om du sedan skulle råka frysa: spring lite hårdare, då skruvas den interna temperaturen upp.

Peter P. Vet inte om du vände dig till mig med din kommentar, men du har ju givetvis rätt, jag vet att nedkylning i allmänhet inte är en orsak till förkylning. Kanske uttryckte mig slarvigt, vill absolut inte vara med och sprida felaktigheter. 🙂

Egentl

Forts ... gillar inte vindtätt om det inte är många minus o hård vind. Nästan omöjligt att undvika svettblöta i vindtätt, och det ska mycket till för att jag ska frysa efter 5-10 minuters löpning i vanligt billigt rea-underställ + vintertights och en icke

Jenny!
Det känns som om det skulle stämma! 90% av mina förchylningar har varit i samband med att jag blivit Blöt och kall eller på något sätt nedshyld, Vetenskapen har säkert rätt! men kan tro att det ligger något i att om man blir kall i samband med att

Förkylningar vet jag inte mycket om men jag litar på vetenskapen (ofta).

Det här med klädsel är så individuellt så det är svårt att ge generella råd tycker jag. Och springer man med kontinuitet så hinner man ju känna efter och justera klädsel i tid. Är d

Thomas, du har får många bra råd redan och Buff, det tycker jag är ett bra plagg.

Men nu till det tråkiga. Det är oerhört svårt att råda om hur just du ska klä dig, tyvärr. Det är tyvärr så att detta är högst individuellt. Bara att se på mig. På mitt för

Sant P.
Men min tanke var att dra nytta av alla er kompetenta löpare så jag kan dra nytta av er erfarenhet
För att kanske inte göra exakt samma misstag ????

Jag tackar alla för en bra diskussion och många bra råd...
Nu finns det inga ursäkter längre ut o

Sorry Thomas - du lägger den här frågan i löpargruppen - - så du får ju räkna med lite olika svar.

Förresten: jag är löpare. Jag har aldrig sett, eller känt, en löpare med buff.

Anders
Jag tycker det va en bra diskussion, så jag har fått bra råd så känner mig mer peppad att klara hösten vintern nu.
Som jag ser det ligger 90% av träningen mentalt .
Och som ny motionär ( vill ej kalla mig löpare ännu) behöver jag ta bort alla anle

Jag tror just den mentala biten är största anledningen till olika svar. Är det "rätt" att frysa första minuterna, för att vara lagom resten av passet. Eller är det "rätt" att känna sig lagom i början av passet och svettas ordentligt på slutet? Sen spelar