Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 09:36Jag håller med om den mentala biten. När jag ska springa på lite (typ snabbdistans) så klär jag mig kallare. Men om det är en lugn repa så får humöret styra. Känns det oinspirerande att ta tig ut så blir det lite varmare klädsel, sen gör det inte så mycke
Jag håller med om den mentala biten. När jag ska springa på lite (typ snabbdistans) så klär jag mig kallare. Men om det är en lugn repa så får humöret styra. Känns det oinspirerande att ta tig ut så blir det lite varmare klädsel, sen gör det inte så mycke
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 09:51Efterhand har jag lärt mig vad som är lagom med kläder. Men ibland är det svårt, och då är det skönt att ordna så att det går att ändra under passet. När det blir svettigt åker kanske vantarna av först, eller mössan, eller både och. Dragkedjan på vindjack
Efterhand har jag lärt mig vad som är lagom med kläder. Men ibland är det svårt, och då är det skönt att ordna så att det går att ändra under passet. När det blir svettigt åker kanske vantarna av först, eller mössan, eller både och. Dragkedjan på vindjack
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 10:01Förra året hade jag min första löpvinter och har alltså nyligen provat mig fram till vad som passar mig.
Det jag främst har lärt mig är:
* Jag klär mig oftare för varmt än för kallt
och
* Det ÄR inte farligt att frysa lite.
Alltså lärde jag mig att utgå
Förra året hade jag min första löpvinter och har alltså nyligen provat mig fram till vad som passar mig.
Det jag främst har lärt mig är:
* Jag klär mig oftare för varmt än för kallt
och
* Det ÄR inte farligt att frysa lite.
Alltså lärde jag mig att utgå
Quote from Jonny Persson on 11 September 2013, 10:08Det är alltid lika fascinerande att läsa om hur olika vi är. Ett råd om ullstrumpor är till exempel helt bortkastat på mig eftersom mina fötter alltid är varma så länge jag rör på mig. Ofta får jag dessutom kasta vantarna och kavla upp underärmarna bara ä
Det är alltid lika fascinerande att läsa om hur olika vi är. Ett råd om ullstrumpor är till exempel helt bortkastat på mig eftersom mina fötter alltid är varma så länge jag rör på mig. Ofta får jag dessutom kasta vantarna och kavla upp underärmarna bara ä
Quote from Catharina Brattlin on 11 September 2013, 15:58Vinterlöpning är (oftast) härlig löpning, Thomas, så Du har något härligt att se framemot. 🙂
Däremot så tror jag, som flera andra, att Du kommer att få prova Dig fram och se vad som passar vid olika temperaturer. En vinter kan ju skifta väldigt.
Jag b
Vinterlöpning är (oftast) härlig löpning, Thomas, så Du har något härligt att se framemot. 🙂
Däremot så tror jag, som flera andra, att Du kommer att få prova Dig fram och se vad som passar vid olika temperaturer. En vinter kan ju skifta väldigt.
Jag b
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 20:33"När det är riktigt kallt ska du absolut inte, under några omständigheter, ha bommul någonstans om du inte vill frysa"
Linda, när är det riktigt kallt. Jag har tältat vid minus 42 och då var det rätt så kallt.
Bommulsplagg kan om man vet hur och var det
"När det är riktigt kallt ska du absolut inte, under några omständigheter, ha bommul någonstans om du inte vill frysa"
Linda, när är det riktigt kallt. Jag har tältat vid minus 42 och då var det rätt så kallt.
Bommulsplagg kan om man vet hur och var det
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 07:49Tack mycket matnyttigt har jag fått av er...
Nu har jag beställt ett funktioner underställ har ett craft ställ som jag har när jag åker MC.
Har R90 och R90 vinter byxor behöver någon form av jacka pullover eller tröja , ska se vad jag hittar, bör va lufft
Tack mycket matnyttigt har jag fått av er...
Nu har jag beställt ett funktioner underställ har ett craft ställ som jag har när jag åker MC.
Har R90 och R90 vinter byxor behöver någon form av jacka pullover eller tröja , ska se vad jag hittar, bör va lufft
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 08:20Dina gel foundation kommer funka bra så länge. Broddar tror jag nite på, då är det dags att köpa dubbskor. men kör på det du har, så får du se om du gillar vinterlöpning eller ej.
Dina gel foundation kommer funka bra så länge. Broddar tror jag nite på, då är det dags att köpa dubbskor. men kör på det du har, så får du se om du gillar vinterlöpning eller ej.
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 08:58broddar som man drar på skorna funkar kanon om man som jag bor där det sällan är riktigt halt och bara fläckvis.
Jag drar på broddarna och efter de första kilometrarna i skogen kommer jag ut på plogad/sandad/saltad asfalt... det skulle dödat ett par skor
broddar som man drar på skorna funkar kanon om man som jag bor där det sällan är riktigt halt och bara fläckvis.
Jag drar på broddarna och efter de första kilometrarna i skogen kommer jag ut på plogad/sandad/saltad asfalt... det skulle dödat ett par skor
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 10:45Det här med dubbskor!
Jag har mycke pronaktion och behöver en stabil sko liknande minna Gel Foundation 11, jag hade tidigare GT2000 men dessa är bättre känns bättre!
Frågan är ju finns det några dubbskor som har de egenskaperna?
Jag bor ju i mellan Sverig
Det här med dubbskor!
Jag har mycke pronaktion och behöver en stabil sko liknande minna Gel Foundation 11, jag hade tidigare GT2000 men dessa är bättre känns bättre!
Frågan är ju finns det några dubbskor som har de egenskaperna?
Jag bor ju i mellan Sverig