Quote from Guest on 31 January 2012, 11:14Nu börjar jag lessna lite på alla dessa förkylningar...
Under det senaste året har jag haft MINST en förkylning per månad. Till saken hör ju att jag har två barn, en på dagis och en i skolan så någon brist på baciller är det ju inte. Mao inte så konstigt
Nu börjar jag lessna lite på alla dessa förkylningar...
Under det senaste året har jag haft MINST en förkylning per månad. Till saken hör ju att jag har två barn, en på dagis och en i skolan så någon brist på baciller är det ju inte. Mao inte så konstigt
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:24Handhygien? Sluta pussa på dagisbarnen?
Handhygien? Sluta pussa på dagisbarnen?
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:27Hej!
Har själv haft samma problem och tror att flera faktorer spelar in. Mina tips är...- Sov tillräckligt och bra
- Ät mycket frukt (apelsiner, bananer, grapefrukt mm). Själv brukar jag numera äta en halv grapefrukt varje morgon och den är antagligen i
Hej!
Har själv haft samma problem och tror att flera faktorer spelar in. Mina tips är...
- Sov tillräckligt och bra
- Ät mycket frukt (apelsiner, bananer, grapefrukt mm). Själv brukar jag numera äta en halv grapefrukt varje morgon och den är antagligen i
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:32@ Peter P.
handhygien: japp, tvättar och tvålar så händerna torkar ut.
pussa dagisbarn: nja, här syndar jag nog ganska ofta... får sluta med det! 😉@ Lisa
- Sova tillräckligt. japp
- Äta mycket frukt: jajamen, ett antal varje dag
- Inte stressad: nej, j
@ Peter P.
handhygien: japp, tvättar och tvålar så händerna torkar ut.
pussa dagisbarn: nja, här syndar jag nog ganska ofta... får sluta med det! 😉
@ Lisa
- Sova tillräckligt. japp
- Äta mycket frukt: jajamen, ett antal varje dag
- Inte stressad: nej, j
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:39Att hänga på facebook istället för att jobba är precis en sådan sak som kan få mig stressad... Då gör jag inte det jag borde göra vilket stressar mig medvetet eller omedvetet... 😛
Men tja.. jag vet inte.. tror det finns fler trådar om folk som alltid ä
Att hänga på facebook istället för att jobba är precis en sådan sak som kan få mig stressad... Då gör jag inte det jag borde göra vilket stressar mig medvetet eller omedvetet... 😛
Men tja.. jag vet inte.. tror det finns fler trådar om folk som alltid ä
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:425-6 mil löpning/vecka är ju absolut inte extremt men kanske kan du testa att hålla dosen till 3 mil/vecka en tid istället och se om du märker någon skillnad..? Det kommer såklart inte åt orsaken till det hela..
5-6 mil löpning/vecka är ju absolut inte extremt men kanske kan du testa att hålla dosen till 3 mil/vecka en tid istället och se om du märker någon skillnad..? Det kommer såklart inte åt orsaken till det hela..
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:44Ingen förkylning i vare sig september eller oktober för min del. Så inte varje månad. Men nästan för i övrigt har de kommit ganska tätt det senaste halvåret. (#)
Skyller gärna på dagis, sömn och kostvanor här också.
Ingen förkylning i vare sig september eller oktober för min del. Så inte varje månad. Men nästan för i övrigt har de kommit ganska tätt det senaste halvåret. (#)
Skyller gärna på dagis, sömn och kostvanor här också.
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:57Jag gör en dryck, en gång i veckan, på riven färsk ingefära, pressad citron, honung och ljummet vatten - inte gott - inte vetenskapligt men det inledde ett helt år utan en enda förkylning trots att jag yrkesmässigt träffade mycket folk.
Nu äter jag bättr
Jag gör en dryck, en gång i veckan, på riven färsk ingefära, pressad citron, honung och ljummet vatten - inte gott - inte vetenskapligt men det inledde ett helt år utan en enda förkylning trots att jag yrkesmässigt träffade mycket folk.
Nu äter jag bättr
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 12:17Abbe, jag hade 6 förkylningar på ca ett år. Har inga småbarn men ett jobbig arbetssituation ( ej stressig utan mer negativ) tror jag var en stor bidragande orsak.
Just nu är jag förkyld så jag ska prova Kerstins recept (t+)
Abbe, jag hade 6 förkylningar på ca ett år. Har inga småbarn men ett jobbig arbetssituation ( ej stressig utan mer negativ) tror jag var en stor bidragande orsak.
Just nu är jag förkyld så jag ska prova Kerstins recept (t+)
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 12:32Lite förvånad att ingen kommentar om klädsel har kommit upp. Klä er varmt! Jag går alltid runt med underställsbyxor så jag är förberedd ifall jag behöver stå och vänta på bussen 10-15min. Tvätta alltid händerna innan ni ska äta. osv osv.
Lite förvånad att ingen kommentar om klädsel har kommit upp. Klä er varmt! Jag går alltid runt med underställsbyxor så jag är förberedd ifall jag behöver stå och vänta på bussen 10-15min. Tvätta alltid händerna innan ni ska äta. osv osv.