Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För att gå tillbaka till den ursprungliga frågan.
Ett motto:
Träna hårt, vila hårt.

Det är vid vila som kroppen byggs upp. Och när man vilar ska man vila, inte tjuvträna lite. Det är iaf min filosofi! 🙂

Håller med ovanstående inlägg utan omsvep men lägger till att om du lär dig att lyssna ordentligt på din kropp så får du automatiskt de råd du behöver och du kommer att bli mycket förvånad över hur mycket kroppen klarar.

Men Christian tycker inte du att det är skillnad på träning å träning.!!!!!!!!...Streak running i 7,00 /km -tempo mellan busshållplatserna å sen 4,35/km tempo i backarna söder om Månkarbo? Å det roliga är att det ena ger det andra...häpp. Har väl kört ca

Visst är det skillnad på träning och träning. Men jag tycker ändå att vila ska vara lika hårt prioriterad som träning.
Framförallt för att kroppen behöver den. Om man är elit så måste man självklart tänka lite annorlunda, men 90% av alla tränar ändå för

Jag har även fått lära mig några ggr att man ska se till att då och då lägga in 2 dagars total vila....

Fast då kanske man inte ska äta pizza 2 dagar i rad...

🙂

Herr Boo verkar ha samma bekymmer som du hade ett tag Kjelle! 😀

Haha rätt Manne...å efter den här övertalningen så kan jag faan i mig inte säga emot...hehehe...

Jag kan stå på mig ibland 🙂
Jag har länge tränat friidrottsungdomar som gärna vill träna sönder sig så jag har lärt mig via många års övertalning...