Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr man (för) prylnördig
You need to log in to create posts and topics.

Min Garmin är min bästis!!
Nördigt som sjutton, men så är det. Känner mig naken när jag springer utan den.

De löpare jag känner som är de i mina ögon duktigaste löparna springer inte med vare sig gps eller pulsklocka. Kanske inget samband eller så är det det. Behöver jag tillägga att jag använder gps. 🙂 Dock aldrig pulsband, men det hjälper inte. 🙂

Jag tävlar ju faktiskt utan klocka.
Men då finns det ju alltid en officiell tid (och avstånd) och det är det som gäller inte vad den egna klockan säger.

Jag har haft min Garmin 305 i ganska exakt 5 år nu och det var riktigt roligt och kul tillbehör första två åren. Då gick inte ett enda pass utan Mr Garmin. Nu bor han allt som oftast i garderoben förutom på loppen. Då kör jag hela kitet - klocka och pulsb

Jag springer faktiskt oftare och oftare utan musik. Förutom vid riktigt hårda pass, då försöker jag dränka mitt flåsande med musik. 🙂

Musik har jag bara när jag springer tidslopp.
Variationen på en 400m bana eller i Bislett är ju inte så där väldans stor. Då behöver jag något som hjälper mig in i bubblan.

Jag låter humör och dagsform avgöra hur mycket prylar som får följa med och ingen kan tala om för mig vad som är för mycket eller för lite. Det händer att jag springer helt utan teknik, ibland är jag så behängd med tekniska prylar att jag borde generera e

Så gör nog de flesta. 🙂 Låter lusten styra alltså....

Jag springer helst med min Garmin,mest för att jag gillar att kolla genom alla mina resultat från alla mina pass.

Det är helt enkelt kul att se att jag har högre fart med lägre puls på en given sträcka.
🙂

När jag inte springer med min Garmin så sprin

Vid just intervallträning brukar jag undvika musik, för jag måste fokusera på det jag håller på med. Då klarar jag inte att springa samtidigt som jag lyssnar på texter, melodislingor eller harmonier. Eller för den delen bygger gympakombinationer och räkna