Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr maran en mara?
You need to log in to create posts and topics.

Han resonerar mer att "varför ska jag träna mer när jag ändå tar mig i mål på den övre halvan av resultatlistan?" ... Tror dock att 5 och 10km lopp skulle vara någonting för honom. Tror inte han riktigt har skalle för långpass och massa volym.

Mitt svar på ursprungsfrågan i tråden:

En halvmara kan man springa till stor del på de depåer en välladdad löpare har på startlinjen: Det inladdade glykogenet och när detta används frigörs också vatten som man också behöver. Man har således mycket "grati

Hej,

Intressant diskussion. Ska göra min första mara i Juni..
Vad tror ni på för sluttider för mig?

10k : 42 Midnattsloppet
21k : 1:40 träning
Lidingö 2:45

Cirka 6 långpass mellan 22-27k
27 gick på 2.20 i behagligt tempo..

/Tobbe

Tobias: 3:30 gissar jag på 😉

Tobias. Mina tider är ganska likvärdiga dina och jag sprang i Köpenhamn igår på 3:27.

Jag är skeptiker och gissar 3:37. Det kommer säkert vara varmt.

Jag gissar inte alls. Om uthålligheten finns där, så kan det bli en bit under 3:30. Det kommer att visa sig framemot 17-tiden den 5 juni. Tills dess är det nog bara Tobias själv som vet hur kroppen och psyket håller. Fjärde milen är inte bara en repris på

Jag gissar på 3:45. Inte många som lyckas på sin första mara. För hög utgångsfart i trängseln och för stor optimism sätter stopp för en tid som borde kunnas.

Men om man har uthålligheten så kan tiden bli betydligt bättre. En gube, äldre än mig, brukar j

4.45.00.....finns det någon annan tid i mål...???????????????????????????

Givetvis.
3:59:59. Tror jag har 5 st.

eller Hans Orsings specialare:
4:59:59.
Han har säkert 20. Minst.

Kjelle hänger med, men vem annars? 😉

PS. Vet inte hur många gånger jag försökte, men nej:
3:33:33

Kjelle. Byt farthållningsgrupp till 5:00:00.
Men