Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr maran en mara?
You need to log in to create posts and topics.

Hallå igen på dig K-G....din gamla Ultra-räv...hehe...
Nu tror jag faktiskt att trådskaparen vill veta om en "Mara är en Mara" vad gäller normala personer liksom....!??
Då vill jag först säga att det naturligtvis handlar om förberedelser med träning å hit

Ja men Kjelle.

Vi är nog på ganska samma våglängd.

Hade en gång 2 marathonlopp med t-shirt.
På ryggen kunde man läsa "Satmaran".

Dessa 2 maror var verkligen mer än jobbiga.
Testa Soteleden Marathon i Bovallstrand. Den finns.

Den ena innehöll 5240 trap

Det är inte rättvist.

Vilka vandringsleder han fixade till,
vilka lopp.

Han var udda, väldigt udda, men levande.

Nu får han leva i mitt minne.

Fler sådana i vår alltmer stereotypa värld vore önskvärt.

Sen finns det de som tränar så här lite

http://www.jogg.se/?sida=tdbfull&id=10912&shye=2009&shmo=5&showtd=norm#detalj

och ändå klarar maran på hyfsad tid! I jämförelse så ser det ju ut som om man närsomhelst skulle klara en mara under 4h. Varför fungera

Det är skillnad på att träna och på att registrera sin träning. Vet du att han verkligen tränade så lite?

Han påstod det själv nyss i den här tråden http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=10658

Men visst finns det väl än mer extrema exempel? Gamla maratonrävar måste ha sett o hört mängder av skrönor om hur lite folk tränat? Få höra...

Visst klarar man sig alltid i mål om man inte går sönder, men man vill väl känna att man gjort vad man kunde på vägen också (både månaderna som lett upp till tävlingen samt under tävlingen). Jag tvingade med brorsan till Stockholm förra året och han tog s

Hur ont gjorde det för honom? Jag plågade mig vansinnigt min första mara då med kanske 2 pass i veckan från mars på 1 mil styck typ. Långpasset (!) var Varvet (!!). Efter det bestämde jag mig för att börja träna 😉

vad mycket snabbare han kan bli 😉

65kg till 180cm, så visst kan han nog bli ganska mycket snabbare. Ingen aning om hur ont det gjorde för honom, men han gnällde då i alla fall inte 😉

Tror nog att han skulle kunna ta sig ner under 3h inom 2 år om han bara satsade lite.

Men är inte en del av det roliga att träna för något? Jag tycker att maran är så speciell just för ATT man tränar så länge för den. Alla tidiga morgonpass man släpar sig upp när andra sover, långpassen i regn, alla gånger man sköljer sina trötta ben i dus