Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:02Ursäkta en trött människa som inte begått någon mara "E", "T" och "I"?
Vad står de för?
Ursäkta en trött människa som inte begått någon mara "E", "T" och "I"?
Vad står de för?
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:10Enligt Jack Daniels system:
E = Easy = Lätt löpning
T = Treshold = Tröskelfart
I = Interval = VO2max-fart(Det finns också R för korta repetitioner.)
Enligt Jack Daniels system:
E = Easy = Lätt löpning
T = Treshold = Tröskelfart
I = Interval = VO2max-fart
(Det finns också R för korta repetitioner.)
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:11OK, då är jag med.
OK, då är jag med.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:21Jenny, du är snabb!
Jag hade 2008 en intervallfart på 3:45 -3:50 och gjorde den stekheta maran på 3:13 (4:34/km) med ganska mycket missad träning under våren. Borde borga för en tid kring 3:20-3:25 för dig (4:45 - 4:50/km) Då är man topp 100 i stockholm
Jenny, du är snabb!
Jag hade 2008 en intervallfart på 3:45 -3:50 och gjorde den stekheta maran på 3:13 (4:34/km) med ganska mycket missad träning under våren. Borde borga för en tid kring 3:20-3:25 för dig (4:45 - 4:50/km) Då är man topp 100 i stockholm
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 19:43Tack Kalle! Jag var på 65 plats förra året, så jag hoppas ju på top 50 i år! 😉 (Jag siktar på 3:20.)
Men alla mina kompisar sopar fortfarande banan med mig på intervallerna.... Jag ska springa Vårruset i år, får se om jag hamnar ungefär på förväntad tid.
Tack Kalle! Jag var på 65 plats förra året, så jag hoppas ju på top 50 i år! 😉 (Jag siktar på 3:20.)
Men alla mina kompisar sopar fortfarande banan med mig på intervallerna.... Jag ska springa Vårruset i år, får se om jag hamnar ungefär på förväntad tid.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 19:44Lars, om Daniels säger det så! Han vet ju uppenbarligen vad han snackar om. Han och Pete Pfitzinger är mina gurus. (L)
Lars, om Daniels säger det så! Han vet ju uppenbarligen vad han snackar om. Han och Pete Pfitzinger är mina gurus. (L)
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 22:21Nu är ju en mara 42,2 km inte en massa sprintpass 😉 Fråga Mr KG Nyström om vad han tycker om intervaller (H)
Nu är ju en mara 42,2 km inte en massa sprintpass 😉 Fråga Mr KG Nyström om vad han tycker om intervaller (H)
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 23:02Även om jag också tror att mängden är nyckeln till att lyckas bra på maran så tycker jag inte man ska skippa intervallerna helt. För mig är de väldigt bra till att lära mig tåla fart, speciellt mentalt. Ett exempelpass som jag körde idag var:
20 min lätt
Även om jag också tror att mängden är nyckeln till att lyckas bra på maran så tycker jag inte man ska skippa intervallerna helt. För mig är de väldigt bra till att lära mig tåla fart, speciellt mentalt. Ett exempelpass som jag körde idag var:
20 min lätt
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 23:46Just hemkommen från 11x1km med 45s vila, strax under 4-minuterstempo. På den sortens intervaller gäller det verkligen att inte tokrusa i början om man ska orka hela vägen.
Just hemkommen från 11x1km med 45s vila, strax under 4-minuterstempo. På den sortens intervaller gäller det verkligen att inte tokrusa i början om man ska orka hela vägen.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:14Min bästa mara genomförde jag som ett intervallpass. Rusade på mellan vätskekontrollerna där jag stannade och skvalpade vatten över mig innan jag rusade vidare. Så skäll inte på intervallerna! 😉
Min bästa mara genomförde jag som ett intervallpass. Rusade på mellan vätskekontrollerna där jag stannade och skvalpade vatten över mig innan jag rusade vidare. Så skäll inte på intervallerna! 😉