Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:248x5km intervaller då? 🙂 TVI FASEN!
8x5km intervaller då? 🙂 TVI FASEN!
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:20Jag har en idé om att eftersom jag har svårt att hålla mig på mina intervalltider ska jag ställa en timer på kilometertiden, springa tillräckligt fort så att jag hinner kilometern innan klockan piper, men sedan får jag inte springa vidare förrän efter pip
Jag har en idé om att eftersom jag har svårt att hålla mig på mina intervalltider ska jag ställa en timer på kilometertiden, springa tillräckligt fort så att jag hinner kilometern innan klockan piper, men sedan får jag inte springa vidare förrän efter pip
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:35Om vi inte pratar om att finslipa ett visst tävlingstempo så är det inget att oroa sig för om intervallerna går fortare än du hade tänkt. Om du kan genomföra hela passet i jämnt tempo utan att bli totalt utmattad så är det inte för fort.
Om vi inte pratar om att finslipa ett visst tävlingstempo så är det inget att oroa sig för om intervallerna går fortare än du hade tänkt. Om du kan genomföra hela passet i jämnt tempo utan att bli totalt utmattad så är det inte för fort.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:43OK. Fast orka det som kommer dagen efter också? Funderat om jag får betala det med kvaliten på nästa pass om ett pass går för fort.
OK. Fast orka det som kommer dagen efter också? Funderat om jag får betala det med kvaliten på nästa pass om ett pass går för fort.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:56Du ska inte springa kvalité två dagar i rad. Kvalitén ska inte vara så hård att det tar flera dagar att återhämta sig, men att vara seg i benen dagen efter är ingen fara.
Du ska inte springa kvalité två dagar i rad. Kvalitén ska inte vara så hård att det tar flera dagar att återhämta sig, men att vara seg i benen dagen efter är ingen fara.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:01Fast det var mer frågan om när jag sprungit långpass och de går för fort, eller snabbdistans/tempopass, än intervaller.
Eller för den delen för snabba återhämtningspass - kanske ett tecken på att passet före var för mesigt?
Fast det var mer frågan om när jag sprungit långpass och de går för fort, eller snabbdistans/tempopass, än intervaller.
Eller för den delen för snabba återhämtningspass - kanske ett tecken på att passet före var för mesigt?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:24Spring inte någon sorts kvalitetspass eller långpass två dagar i rad. Om man någon gång gör undantag från det så är det just för att man vill få effekten av att träna med trötta ben. Återhämtningspassen ska ju inte vara för snabba, där gäller det att tänk
Spring inte någon sorts kvalitetspass eller långpass två dagar i rad. Om man någon gång gör undantag från det så är det just för att man vill få effekten av att träna med trötta ben. Återhämtningspassen ska ju inte vara för snabba, där gäller det att tänk
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:25Nedvarvning och uppvärmning då?
Nedvarvning och uppvärmning då?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:45Sen beror det på vad man kallar kvalitet. I min värld är kvalitetspass de pass som sliter mycket på kroppen, dvs:
snabbdistans
intervaller (fart, inte trösklar. T.ex. långa intervaller i 3km tempo eller vo2max träning på 200/400m)
tävlingar (för att koll
Sen beror det på vad man kallar kvalitet. I min värld är kvalitetspass de pass som sliter mycket på kroppen, dvs:
snabbdistans
intervaller (fart, inte trösklar. T.ex. långa intervaller i 3km tempo eller vo2max träning på 200/400m)
tävlingar (för att koll
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 16:57Hej Kalle.
Nu är ju en mara 42,2 km inte en massa sprintpass. Fråga Mr KG Nyström om vad han tycker om intervaller.Om vi hade kört intervaller hade vi kanske sprungit både fortare och lättare, men då hade nutidens marathondeltagare mått ännu sämre.
H
Hej Kalle.
Nu är ju en mara 42,2 km inte en massa sprintpass. Fråga Mr KG Nyström om vad han tycker om intervaller.
Om vi hade kört intervaller hade vi kanske sprungit både fortare och lättare, men då hade nutidens marathondeltagare mått ännu sämre.
H