Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ska köra ett lätt löppass på 8 km hem från jobb imorgon. På onsdag blir det någon form av kortare löpning på bana för att trimma in min fotpod. Tror inte min Garmin 405 hittar någon satellit i tunneln 😀

Tränade idag och kommer köre ett lätt pass på 8 km på onsdag. Sedan blir det inget mer förens starten på lördag.

Tänkte kuta hem genom stan i lugnt tempo imorgon, en dryg mil, och sen på torsdag den kortare vägen hem, i tävlingsskor och lite snabbare temp, 7,5 km. Körde så inför Gbg-varvet, och det funkade hyfsat (dvs det kändes bra, det dåliga resultatet får jag sk

Har kört 13 km i eftermiddags i i behagligt tempo, en snabb 8:e km innan lite stretch o utblås. Sen 5 km till i samma behagliga tempo.

Blir nog ett lättare kort pass i veckan med någon snabb km, för att känna på fart. Annars cyklar jag nog mest lite lätt

Är det någon som har någon uppfattning om hur lång tid det kan tänkas ta att få ut sin nummerlapp? Tror ni det räcker med att man är i målområdet en timme innan man ska på bussen?

Mina logistikproblem under morgondagen känns mer krävande än själva loppe

Risk för regn då vi väntar på start. Någon som har tips på hur man kan hålla sig varm och torr, de där timmarna?

Det billigaste alternativet är en svartsopsäck på överkroppen med hål för huvudet, annars är ett billigt engångsregnsställe det näst bästa.

Jula har en för 10 kr http://www.jula.se/engangs-regnponcho-132758

Har man resurser så kan hyra ett företagstält

Sopsäck eller poncho med en gammal tröja under som du kan slänga. Ett tips är att lägga sin löpartröja med nummerlapp i en separat liten plastpåse och dra på sig den torr alldeles innan start.

Ha, jag hittade en grön Poncho. Det står Broloppet 2000 på. 😉
Den kommer att passa utmärkt.

Nu är nummerlappen hämtad!
Fick också informationen om att den utlovade maten består av en del frukt samt "macka med marmelad och nutella" eller något i den stilen... Borde få upp blodsockret.
Det skulle även finnas hamburgare och korv till salu