Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Åhh, va kul!
Ett vackert lopp, bedårande att se Lernacken ute ifrån havet. Att vinden och solen låg i ryggen var verkligen perfekt!
Min första halvmara, och det under 2h = kanske inte den sista:-)

Min start/stopknapp på Garmin kom i kontakt med någons armbåge i trängseln efter ca 5-6 km, och det upptäckte jag först efter 7 km...så jag har ingen tid att jämföra med. Däremot har jag koll på att jag sprang snabbare än 6 min/km hela tiden när jag hade

Camilla - av just den anledningen så låser jag alltid min Garmin så fort jag har tryckt på Start. sedan låser jag upp det sista Km innan mål.

Tiderna presenterade på http://ekstrabladet.dk/kup/loeb/resultater/ har ingenting med verkliga tider att göra. Förstår inte varför publicera dem...

Varken 10 km eller sluttiden stämmer i mitt fall...

Min tid stämmer om man räknar tiden från startskottet, istället för när jag passerade startlinjen.

Någon som hittade duscharna?

Arrangörsmässigt var det här loppet lika dåligt som vissa redan förutspått. Det enda som var positivt var medvinden och den kan varken Sparta eller MAI slå sig för bröstet med. Jag kom visserligen med flyg och sedan flög man ju nästan över bron men efter

De var längst ut på fältet, en allt för stor omväg när man väl hämtat ut väskan. Tillbaka igen och sedan ut mot havet! Vi bytte om som det var och duschade hemma.

Jag funderar hur det egentligen fungerar med tidtagningen rent teoretiskt ?
Jag menar komunikationen från Startmattan i Danmark och matan i Målet i Malmö över bron. Jag menar hur synkar dom klockorna ?

Är det därför det tar tid och är stryl med tidtagnin

Nästa år är "broloppet" inte ens över bron, vilket nog måste ses som ett genidrag. Så mycket som var dåligt (jag startade i 2.15-2.30 gruppen och sprang på 2.30, om det gör skillnad)

* Vätskestationerna var totalt igenstoppade och i typ 100 meter fick ma