Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min tid har hela tiden varit rätt på Extra Bladet. Det enda som har ändrat sig där är min placering. Från 689 till 889. Men det kan jag leva med.

TT

Jag har hittat mitt resultat. Jag fanns bland männen... hur nu det kan komma sig 🙁

Jag kan bara tacka arrangörerna för Sweden Rock Festivall, att de lade festivalen samma helg som Broloppet. Annars hade jag förmodligen också gnällt nu.

Bra kämpat alla iaf! 🙂

Själv vet jag vilken tid jag hade och jg kan acceptera teknikstrul. Det jag vill ha är dock ärlig information från arrangörerna.

Jag har inte sprungit Broloppet innan (var första gången).
Men vad jag har läst på nätet så hadde dom exakt samma problem dom andra gångerna (för 10 år sen).
Har dom inte lärt sig av misstagen och har inte utvecklingen gått frammåt ?

I mina ögon låter de

Någon som vet hur stor tidsvinst i % vinden gjorde?

Jag stod ca 20 m bakom startlinjen och starten gick ca 16.03, kan vara bra att veta om ni ska räkna ut eran tid ifrån klocktid. Starten kom också ganska plötsligt.

Här ett mail från arrangören.

Kære Broløbsdeltager

Mange tak for din mail. Det er med s

Jag sprang inte loppet, men det känns helt ointressant att få start-tiden beräknad efter ett sådant höftskott. Pinsamt dåligt arrangemang... Det kan ju slå på tiotals sekunder och kanske minuter ändå. Vem vet om du stod och knöt skorna precis då startskot

"– Det här systemet används i tävlingar över hela världen. Jag har aldrig hört talas om något liknande förut. Vi tror att det är något under asfalten som har stört registreringen, säger Gunnar Larsson på Neptron, företaget som ansvarade för tidtagningen u

Det tog mer än ett dygn innan MAI uppdaterade Broloppets svenska hemsida. Så här står det nu:

2010-06-14, kl 09.54
På grund av problem med startmattorna har vi tappat en del starttider. Vi jobbar hårt med att rätta till tiderna och kommer att uppdate