Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 15:59Erik, det stämmer säkert. Låter ungefär som vid dykning där man måste testa ett djupdyk för att få veta hur kroppen reagerar vid drygt 30 meter. Vissa dykare drabbas av berusningssymptom och andra inte.
Men då infinner sig genast nästa fundering.
Jag s
Erik, det stämmer säkert. Låter ungefär som vid dykning där man måste testa ett djupdyk för att få veta hur kroppen reagerar vid drygt 30 meter. Vissa dykare drabbas av berusningssymptom och andra inte.
Men då infinner sig genast nästa fundering.
Jag s
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:06Min kommentar är den här: Om man har för avsikt att tävla i fältskytte (300 m) så kommer man ha försatt sig i ett underläge mot sina konkurrenter om man bara skjutit på 200 meter fram till sin premiärtävling. Detsamma gäller för marathon. Vad hindrar dig
Min kommentar är den här: Om man har för avsikt att tävla i fältskytte (300 m) så kommer man ha försatt sig i ett underläge mot sina konkurrenter om man bara skjutit på 200 meter fram till sin premiärtävling. Detsamma gäller för marathon. Vad hindrar dig
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:11Ingenting alls, Mikael 🙂
Det är bara det att jag aldrig har sett ett träningsprogram för maran som har innehållit den fulla distansen.
Jag gillar liknelsen du gjorde - och överfört på andra distanser så blir det onekligen lite märkligt. Jag törs f ö s
Ingenting alls, Mikael 🙂
Det är bara det att jag aldrig har sett ett träningsprogram för maran som har innehållit den fulla distansen.
Jag gillar liknelsen du gjorde - och överfört på andra distanser så blir det onekligen lite märkligt. Jag törs f ö s
Quote from Elias Engqvist on 26 September 2012, 16:13Vad förvånade alla skulle bli om kulan bara kommer 200m och sen trillar rakt ner!
Vad förvånade alla skulle bli om kulan bara kommer 200m och sen trillar rakt ner!
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:17Fast även om du springer 42 km på träning så gör du det troligtvis så sakta att du ändå inte har en aning om hur kroppen upplever 42 km i tävlingsfart.
Så då måste du först provlöpa en mara i tänkt tävlingsfart, helst på samma bana, i samma väder och med
Fast även om du springer 42 km på träning så gör du det troligtvis så sakta att du ändå inte har en aning om hur kroppen upplever 42 km i tävlingsfart.
Så då måste du först provlöpa en mara i tänkt tävlingsfart, helst på samma bana, i samma väder och med
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:18Bolt springer garanterat oftare max 80 meter än han springer minst 200 meter.
Bolt springer garanterat oftare max 80 meter än han springer minst 200 meter.
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:24Jag skulle säga så här att om man springer 42 km i träningsfart så får man ett bra hum om hur kroppen reagerar på 42 km tävling. Ju längre sträcka desto viktigare blir aspekter som vätske- och näringsintag, taktik (förmågan att gå ut i rätt tempo) och men
Jag skulle säga så här att om man springer 42 km i träningsfart så får man ett bra hum om hur kroppen reagerar på 42 km tävling. Ju längre sträcka desto viktigare blir aspekter som vätske- och näringsintag, taktik (förmågan att gå ut i rätt tempo) och men
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:33Ja, inför ett millopp så tränar man ofta längre distanser än 10 km, åtminstone 14-16 km vid ett flertal tillfällen. Frågan är om den optimala marathonträningen i själva verket är att springa 6-7 mil flera gånger innan tävling för att känna sig bekväm infö
Ja, inför ett millopp så tränar man ofta längre distanser än 10 km, åtminstone 14-16 km vid ett flertal tillfällen. Frågan är om den optimala marathonträningen i själva verket är att springa 6-7 mil flera gånger innan tävling för att känna sig bekväm infö
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 16:35Jag håller inte med alls. Problemet med 42 km i tävlingsfart är ofta just att man kör slut på glykogenet och det gör man oftast inte i träningsfart speciellt inte om man intar energi hela tiden.
Jag hade testat 42 km på träningen innan min första mara men
Jag håller inte med alls. Problemet med 42 km i tävlingsfart är ofta just att man kör slut på glykogenet och det gör man oftast inte i träningsfart speciellt inte om man intar energi hela tiden.
Jag hade testat 42 km på träningen innan min första mara men
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 17:03Jag Googlade lite om detta då jag tyckte diskussionen var intressant, och hittade ett träningsupplägg som kanske kan passa tuffare personer än jag själv:
Kolla in vecka 9 och 10 här:
http://jogg.se/Traning/TdBok.aspx?anvid=21125&ar=1979&manad=3Ovanståe
Jag Googlade lite om detta då jag tyckte diskussionen var intressant, och hittade ett träningsupplägg som kanske kan passa tuffare personer än jag själv:
Kolla in vecka 9 och 10 här:
http://jogg.se/Traning/TdBok.aspx?anvid=21125&ar=1979&manad=3
Ovanståe