Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, min ändrades också.

Men allvarligt - damerna där uppe - försöker påminna mig när jag sist hade båda benen utsträckta samt båda fötterna 3 dm över marken, men kan inte riktigt komma på något sånt tillfälle.

Man tackar! Jag vill ju inte att min datapott skall ätas upp av Funbeattrådar 🙂

Kanske är det så att de superfräscha kvinnorna (och någon enstaka man) i fantasimiljöer är vår tids motsvarighet till tyskarna på de andra affischerna?

@Erik

Det där var intressant att läsa, jag ska kolla upp FIRST! Själv springer jag enligt samma principer. Tre pass/vecka, aldrig två dagar i rad etc.

Mattias P - det är ingen dålig teori. Tysk 30-talsestetik och Stalinistisk arbetarromantik i ny tappning. Om vi tar de nyare bilder som förekommit i tråden så tycker jag faktiskt det stämmer rätt bra.

Löpstilen hos de springande kvinnorna är inte så orealistisk, jämför med Bekele och hans kompisar på den här bilden:
BILD:upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a5/Kenenisa_bekele_running.jpg

Bilderna från Caballo Blanco-springet tydliggör ett fenomen - att bilder tagna framifrån på löpare ser rätt så onaturliga ut, speciellt när det rör sig om autentisk löpning (vilket jag kan intyga att det var eftersom jag själv befann mig nånstans mitt i k

Förstår vad du menar, Pontus. Men det som ser skumt ut på bilden med damerna är att båda deras ben verkar nästan raka. Bekele & co ser mer naturliga ut i benföringen med ett böjt bakre ben när det främre sträcks ut.

Om man kollar på nedanstående video i super-slowmotion så kan man tydligt se att det egentligen aldrig i ett löpsteg förekommer att båda benen är nästan sträckta samtidigt.

Kolla från ungefär 1:14
http://www.youtube.com/watch?v=mTMgIViinuQ&