Quote from Catharina Brattlin on 18 December 2014, 18:03Fast jag tror att Ni pratar om olika saker här. 🙂
Saltin menade att sportdryck under träning fördärvade fettförbränningen efter avslutat pass och man kunde lika gärna stanna i soffan, om man drack sportdryck:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sportdry
Fast jag tror att Ni pratar om olika saker här. 🙂
Saltin menade att sportdryck under träning fördärvade fettförbränningen efter avslutat pass och man kunde lika gärna stanna i soffan, om man drack sportdryck:
Quote from Funbeat user on 18 December 2014, 21:23Sylvia. Superkompensationen står Jonas Bergström och Erik Hultman för.
Bergstrom J, Hermansen L, Hultman E & Saltin B (1967). Diet, muscle glycogen and physical performance. Acta Physiol Scand 71, 140–150.
CrossRefMedlineBergstrom J & Hultman E (1966)
Sylvia. Superkompensationen står Jonas Bergström och Erik Hultman för.
Bergstrom J, Hermansen L, Hultman E & Saltin B (1967). Diet, muscle glycogen and physical performance. Acta Physiol Scand 71, 140–150.
CrossRefMedline
Bergstrom J & Hultman E (1966)
Quote from Catharina Brattlin on 18 December 2014, 21:34Och med det vill Du säga...? 🙂
Jag tyckte bara att det verkade som att man pratade om olika saker här i tråden. Inget annat.
Och med det vill Du säga...? 🙂
Jag tyckte bara att det verkade som att man pratade om olika saker här i tråden. Inget annat.
Quote from Funbeat user on 18 December 2014, 21:45..att du har rört ihop begreppen, men genom att hänvisa till läsning som reder ut saken för dig istället för att bara säga att du har fel.
..att du har rört ihop begreppen, men genom att hänvisa till läsning som reder ut saken för dig istället för att bara säga att du har fel.
Quote from Funbeat user on 18 December 2014, 22:52ok jag är med på att man skall äta bra inför tävling.
Det var ju också en bra länk där jag nu ser sambandet och förklaringen till varför det kan vara bra att träna två gånger varannan dag i stället för en gång varje dag. Det har jag nyligen läst någonsta
ok jag är med på att man skall äta bra inför tävling.
Det var ju också en bra länk där jag nu ser sambandet och förklaringen till varför det kan vara bra att träna två gånger varannan dag i stället för en gång varje dag. Det har jag nyligen läst någonsta
Quote from Catharina Brattlin on 18 December 2014, 22:55Må så vara, men tycker Du själv att trådens initierande länk är detsamma som TLCH? Som jag har fattat är som ren fettförbränningsträning enligt Bengt Salin (RIP).
Psilander menar ju på att det är mitokondrietillväxten som främjas av kolhydratbrist medan
Må så vara, men tycker Du själv att trådens initierande länk är detsamma som TLCH? Som jag har fattat är som ren fettförbränningsträning enligt Bengt Salin (RIP).
Psilander menar ju på att det är mitokondrietillväxten som främjas av kolhydratbrist medan
Quote from Funbeat user on 18 December 2014, 23:04Håller med Sylvia, att vad TS anmäler inte rör samma slag av studier och heller inte samma område som - tyvärr numer bortgångna - Bengt Saltin anförde om train low osv..
Håller med Sylvia, att vad TS anmäler inte rör samma slag av studier och heller inte samma område som - tyvärr numer bortgångna - Bengt Saltin anförde om train low osv..
Quote from Funbeat user on 18 December 2014, 23:17Två olika skolor skulle jag inte säga att det är. Allt hänger ju ihop. Kolhydratförbränning påverkas av fettförbränningen och vise versa. Det går ju att beskriva samma problem från flera infallsvinklar. Kanske det är bra att utgå ifrån forskningen som såd
Två olika skolor skulle jag inte säga att det är. Allt hänger ju ihop. Kolhydratförbränning påverkas av fettförbränningen och vise versa. Det går ju att beskriva samma problem från flera infallsvinklar. Kanske det är bra att utgå ifrån forskningen som såd
Quote from Funbeat user on 19 December 2014, 08:06Tycker det är intressant då jag tror det är många med mig som kanske känt lite av vad han beskriver: "passet ger samma sak som om det skulle varit tre gånger så långt".
Då tänkte jag främst att man har "långpass"-känsla på ett vanligt distanspass för at
Tycker det är intressant då jag tror det är många med mig som kanske känt lite av vad han beskriver: "passet ger samma sak som om det skulle varit tre gånger så långt".
Då tänkte jag främst att man har "långpass"-känsla på ett vanligt distanspass för at
Quote from Funbeat user on 19 December 2014, 11:03Fast det kan väl knappast vara ett alternativ till riktiga långpass, däremot ett bra komplement. Långpasset tränar ju fler saker än fettförbränning och mitokondrietillväxt. Ren jävla slittålighet, t ex.
Det är förstås individuellt men om jag skulle ersät
Fast det kan väl knappast vara ett alternativ till riktiga långpass, däremot ett bra komplement. Långpasset tränar ju fler saker än fettförbränning och mitokondrietillväxt. Ren jävla slittålighet, t ex.
Det är förstås individuellt men om jag skulle ersät