Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu var det iofs halvmaran han tränade inför med det upplägget, om jag förstod saken rätt.
Det låter som sagt lite för bra för att vara sant, tycker jag fortfarande.

Självklart menar jag inte att man kan helt kasta de traditionella långpassen. Men kan man få ut även viss långpass effekt även på kortare pass är det intressant.

jag njuter varenda minut under mina "långpass" och vill inte för allt smör i Småland korta ner den tiden, oavsett om jag då faktiskt skulle bli snabbare.

Men sedan är det ju som ni påpekar. ska man springa under längre tid en (kanske) 2-3 timmar är det m

Bra där Jan-Erik.
Vill man springa långt ( vilket är allt över 5K ) så behövs en positiv inställning.
Tror jag.

Ta bilen och åk 5K. Det är långt.

Helt min linje Jan-erik!

Givetvis skiljer sig syftet med träningen åt mellan olika individer men personligen är det tiden ute som är det absolut största skälet till att faktiskt komma ut. Att förkorta passet känns aldrig som det bästa alternativet sett t

Så vad hoppas du på Anders?
80-talets resultat lär ju ha berott på myter.

Är för vetenskap, men vad är för fel på erfarenheter.
Största felet enligt nutiden är väl att få tjänar pengar på dessa myter.

Erfarenheter är toppen och ingenstans säger jag något annat.

Vad jag hoppas på är att så många som möjligt tar sig ut i vår natur och omgivning och detta utan att fastna alltför hårt i råd och rön från den mer akademiska världen. Men fortfarande råder et

Jag kör extrem MJFF (Mackans begrepp, morgon jogg före frukost) på söndagar med TV-88 med distanser uppåt 25-30 km. Är med andra ord rena superträningen... borde ju motsvara typ 6 mil träning då 🙂

Ok, MJFF, nu fattar jag, har ju undrat förut vad det står för:)
lite granna vad jag sysslar med..hepp

KG, på 70- o 80-talet var det ju knappast tal om några saftflaskor eller energikakor bland de jag tränade med. Möjligen en apelsin eller två bitar druvsocker. Vi gjorde nog ganska rätt utan att veta om det. Gatorade var ju dyrt och fanns bara i stan ...