Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta/dricka innan morgonjogg?
You need to log in to create posts and topics.

Krister, du är ju en riktig gottegris 🙂

2 kokta ägg med salt (eller kaviar om man bor i Sverige 😉 ) en stor kopp te och kanske blåbär och mjölk i en liten skål.

Fullkornshavregrynsgröt med krossade linfrön och russin med mjölk och kanel brukar jag äta, funkar bra. Springer jag långt har jag med mig en banan och russin i påse förutom vätska.

Morgon-streaken i Sverige ett glas vatten till magmedicinen (kronisk sjukdom) kl 04.55...sedan full frulla på jobbet kl 07.35.
Hemma mindre streak (1 - 2 km) till tidningen å medicinen kl 07.08 sedan vatten+ medicin å så efter typ 1 timme fet å djävligt g

Innan mitt pass på 25 km i morse i den då redan varma solen. Så blev det en banan och ett stort glas vatten, sen blev det vatten och Dextrosol under passet.
Efter passet blev det en dusch, sen pasta med korv till och ett glas jordgubbssaft.

Kör alltid en

Oj, vad många olika svar jag fått. Antar att det är rätt individuellt. Tänkte på proteindrinkar, finns det något enkelt recept man kan röra ihop hemma eller är det pulver som gäller? Var köper man sånt? Ska prova på lördag morgon innan jag sticker ut. Nu

Varför krångla till det? Jag säger bara: Banan!

Cetirizin, Citalopram och ett halvt glas vatten - därefter ut så fort som möjligt. Brukar vakna efter en kilometer eller så...

satsa på kolhydrater istället för protein!

Jag brukar dricka en smoothie på ca 4 dl med (havre)mjölk och 2-3 frukter/bär beroende på vad jag har hemma, banan ingår dock alltid. Går snabbt att göra och ligger lätt i magen - man blir ohungrig, men inte mätt. Vad som är lagom mängd får man testa sig