Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta/dricka innan morgonjogg?
You need to log in to create posts and topics.

Jag skrev mitt exempel just för att visa hur olika vi kan fungera. Vissa har svårt att äta före träning eller tidigt på morgonen. Jag däremot är så hungrig när jag vaknar att jag ibland är alldeles skakig.

En tallrik naturell yoghurt. Några valnötter, lite müsli eller gryn, linfrö eller ngt, torkad aprikos. Några baljor thé, ett glas juice, mina dagliga vitaminer etc.
låt sjunka en halvtimme (medan man tar på skor och letar "prylar" man förlagt & blåstömni

Det beror väl på intensiteten kan jag tänka. Meningen med att springa på morgonen är väl att kolhydraterna tagit slut och att det därför är lämpat med lugnt tempo för fettförbränning eller/och återhämtning 60-70% av maxpuls. Skall man köra tyngre behövs d

Jag brukar inte äta så mycket innan löppasset på morgonen, men om jag gör det så blir det oftast en banan och eventuellt ett glas yoghurt, men jag väntar inte så länge innan jag far ut och springer (far ut på en gång..), springer jag en timme eller kortar

Jag ska ut imorgon bitti. Då ska jag prova att ta en banan innan. Enkelt och snabbt 🙂

Snyltar lite på denna tråden 🙂
Jag tillhör de personer som inte äter alls på morgonen innan jag ska träna. Jag mår alltid så fruktansvärt illa om jag ska träna efter att jag ätit. Om jag ska träna måste jag vänta minst 2 timmar för annars blir jag som s

Inför morgonlöpning (innan jobbet, börjar kl 7) äter jag aldrig nånting. En halv liter vatten och en mugg kaffe, så springer jag utan problem dryga milen eller så långt jag hinner för att inte komma för sent..

"Hemligheten" är att grunda kvällen innan,

Måste invända mot tanken att man "måste alltid tävla mot sig själv". Det är inte sant. Det är inte nyttigt. Det är inte träning!

Träna gör man för att bli bättre på nånting. Tex att springa. Det är fel att tro att man blir så bra som möjligt genom att he

Sylvia: Det är precis samma känsla jag har, men för att få till vettiga kvalitetspass på morgonen behöver man ju få i sig lite mat och då blir det oftast på helgerna. Vill man träna på morgonen så är det ju 5 dagar innan av kvalitetsträning som försvinner

Stefan: Kan du inte ta något drickbart av det vi har föreslagit i den här tråden men kanske bara någon dl första dagen och sen köra långsam tillvänjning och öka på mängden lite i taget?