Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på tretimmars-pass?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kört en hel radda långlopp i vår. Jag brukar alltid snaska på något, och det har ju uppenbart gått bra. Fyra helger i rad har jag kutat mellan 40-56km.

Jag slängde ihop egna energikakor nu senast till lördagens 45km-runda 🙂

Finns här om någo

Mat på långpassen är väl för att hjärnan är van att få belöningar stup i kvarten?

Jag är en klädsamt mager snubbe som trots detta kan använda fett och lagrad glykogen som bränsle på långpassen. Jag äter ingenting och dricker bara vatten. Ändå kollapsar j

Jag är böjd att hålla med dig Daniel, både om belöningssystemet och train low, compete high.

Se det från andra hållet som förr.

Spring inte ett 3-timmarspass fortare än att du klarar dig utan tillskott av energi.

Syftet att äta eller dricka energi på ett långpass kan ju vara ett annat än att fylla på energi.

(L)

Kan det?

TT

Skulle det kunna röra sig om någon sorts tyst kritik (såvida man inte smackar högt) mot samhället?

http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/

Skrivet av Rune Larsson
2006-09-21
Här är mitt orginalrecept på energikakorna - lättare än du tror.
Ingredienser
Havregryn
Sirap
Socker
Grädde

Energikakorna består av havregryn som limmas ihop med kn

Jag skulle använt mig av energidryck av något slag, ladda några dar innan, och ät mycket efter bara.:)

På Vasaloppet fixar man ju lätt 6-6:30 h med bara flytande intag, så det skulle jag definitivt satsa på om jag skulle springa lika lång tid (har dock inte sprungit längre än mara). Så detta att "träna på att äta" ser iaf inte jag nån vits med om man inte