Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på tretimmars-pass?
You need to log in to create posts and topics.

Ja David. Det var en konstig formulering... Vet inte vad jag menade nu när jag läser det i efterhand...

Min fettförbränning är igång när jag sover.

Min tolkning av traningslara.se är att om man bara kör med vatten på träning så trimmar man in fettmetabolismen vilket är ett måste på längre distanser, typ över halvmaran. Under tävling lägger man sen på glukos/sportdryck som topping.

Klart är dock att

Paradoxalt nog så visar en rad samstämmiga studier på att intervallträning under korta intensiva pass är den bästa träningen för att få igång fettförbränning. Jag hade annars kunnit svära på att det borde vara som RR säger att sega på i långa utsträckta k

Studien som refereras på träningslära.se är intressant ur flera synvinklar. Likväl innefattar den bara förhållandevis korta pass på upp till 90 minuter - pass där det är välkänt att inlagrat glykogen faktiskt kan räcka. Rena distanspass kan funka ypperlig

Robert, om du kör lite högre intensitet, vad/hur äter du då?

Jag funderar på att köra något pass runt två timmar i tävlingsfart (ung.).

Hemmablandad sportdryck, saft, eller vad som helst som kan hjälpa till att bevara kroppens egna sockerupplag en stund till. Långa löppass känns det bra för psyket att få något att tugga på tycker jag - snickers eller liknande funkar perfekt.

Håller med flera av föregående talare här.

120 minuter är det nog en bra idé att ta med sig någon form av energi. Om man vill ånga på hela vägen och inte syftet är att trä

Vad skulle ni säga gränsen dras för att ha med sig vätska? Jag sprang 2h i morse och klarade mig utan något alls med mig, men vet inte om det gått bättre om jag fått i mig vätska? 🙂

Russin funkar fint,