Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på tretimmars-pass?
You need to log in to create posts and topics.

Russin funkar fint,

Malin det finns ingen sån gräns - det beror på en mängd andra faktorer också. Ffa hur mycket man svettas som i sin tur dels är individuellt och dels beror på värmen och ansträngningsgraden...

Ja de är klart 🙂 Speciellt nu på sommaren när de är så varmt..Som tur var regnade lite igår och var skönt i luften, annars hade jag nog inte pallat!

Jag förstår inte meningen med att fråga någon annan vad man ska äta. Ingen annan kan svara på hur din mage hanterar vad du stoppar i dig. Skaffa dig erfarenhet - testa lite av varje!

Vad häller proportionen snabba/långsamma kolhydrater, protein och fett

Så det där med vetenskapliga metoder och dra nytta av andras erfarenheter, det gäller inte när det kommer till vad man skall stoppa i sig?

Vem vet, jag kanske går ner i vikt OCH blir jättesnabb om jag äter 3kg glass innan jag springer? Måste prövas!

Jag vet inte om det var menat som ett skämt (det var i all fall inte roligt).

Som ett exempel - även om någon kommer på att glass är utmärkt mat för uppladdning så kanske, bara Kanske, det inte fungerar för mig som är laktosallergiker.

En sak till. Det där om "vetenskapliga" metoder låter lite konstigt. Det enda jag har kommit över som kan klassas vetenskapligt var någon dietist som hade analyserat vad Spartathlon-löpare hade ätit. Där varierade det ganska kraftigt har jag för mig. Det

Stefan.
Håller med fullständigt om att testa vad som passar en själv.
Det är kul.

Att sedan inte resultatet alltid blir så bra är ju en annan historia.

Har dock tränat och tävlat med 100% rätt uppladdning och 100% fel.
Resultatet har tyvärr oftast varit

Ja förutom i tävlingar så har jag nog bara kutat typ 4 pass över 3 mil och då 3 timmar. För mig går nog gränsen där då jag bara kört med Dextrosol och vatten alt lite sportdryck å vatten. Eftersom jag bara äter frukost å ingen lunch....så blir jag vid 30

Jag har migrän vilket gör att jag måste ha med mig vätska redan vid motion som överstiger 30 min, annars kommer huvudvärken garanterat.