Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 07:57Ha med någonting som du tror att magen vill ha. Kan vara allt ifrån en gel/energikaka till en frukt. Torkad frukt är enkelt att ha med sig.
Ha hellre med någonting än inte. Ta krafterna slut så gör de det. Det intressanta är att efter ett par sådana pass
Ha med någonting som du tror att magen vill ha. Kan vara allt ifrån en gel/energikaka till en frukt. Torkad frukt är enkelt att ha med sig.
Ha hellre med någonting än inte. Ta krafterna slut så gör de det. Det intressanta är att efter ett par sådana pass
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 07:59Testa, det är enda sättet att lära sig vad som händer i DIN kropp.
skrev Totteman.
(t+)
Testa, det är enda sättet att lära sig vad som händer i DIN kropp.
skrev Totteman.
(t+)
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 17:13Jag brukar kommentera med följande studie från träningslära.se när man diskuterar hur mycket extra man orkar med sportdryck.
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
En placebo effekt är det enda man uppnår alltså...
Spar peng
Jag brukar kommentera med följande studie från träningslära.se när man diskuterar hur mycket extra man orkar med sportdryck.
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
En placebo effekt är det enda man uppnår alltså...
Spar peng
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 22:30>Bättre att träna kroppen på att vara utan.
Bra tänkt. Jag håller faktiskt på att träna min bil att gå utan bensin också.
>Bättre att träna kroppen på att vara utan.
Bra tänkt. Jag håller faktiskt på att träna min bil att gå utan bensin också.
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 23:03"Bättre att träna kroppen på att vara utan". Innebär snarare att träna bilen på att förbränna inredningen (fettet) innan all soppa (glykogenet) tar slut. En usel jämförelse.
Följer RR:s princip även om jag aldrig är ute så länge.
"Bättre att träna kroppen på att vara utan". Innebär snarare att träna bilen på att förbränna inredningen (fettet) innan all soppa (glykogenet) tar slut. En usel jämförelse.
Följer RR:s princip även om jag aldrig är ute så länge.
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 23:05Peter... hmmm... så kroppen och en bilmotor är synonymt.
Vad är motsvarigheten i en bensinmotor till fettförbränning? Tror inte det är uppfunnet ännu. Intressant tanke men tyvärr så har människan inte riktigt nått upp till kroppens fantastiska egenskaper.
Peter... hmmm... så kroppen och en bilmotor är synonymt.
Vad är motsvarigheten i en bensinmotor till fettförbränning? Tror inte det är uppfunnet ännu. Intressant tanke men tyvärr så har människan inte riktigt nått upp till kroppens fantastiska egenskaper.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 05:56Att träna kroppen på att klara sig utan vätska och näring har provats flera gånger, bl.a. av svenska skidlandslaget på 60-talet med Sixten Jernberg i spetsen.
Det visade sig inte fungera alls. Man kunde bara mäta negativa effekter. Det optimala var istä
Att träna kroppen på att klara sig utan vätska och näring har provats flera gånger, bl.a. av svenska skidlandslaget på 60-talet med Sixten Jernberg i spetsen.
Det visade sig inte fungera alls. Man kunde bara mäta negativa effekter. Det optimala var istä
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 06:50Hoppsan.
Redan på 60-talet.Då fanns inte allsköns supertillskott som nu.
Hur kunde man då klara av långa hårda pass.
På vanlig husmanskost kunde väl inte vara möjligt?
Hoppsan.
Redan på 60-talet.
Då fanns inte allsköns supertillskott som nu.
Hur kunde man då klara av långa hårda pass.
På vanlig husmanskost kunde väl inte vara möjligt?
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 08:43Mikael,
Nu var väl inte utspelet utan vätska och näring. Så som jag läste det så handlar det om möjligheten att fylla på glykogen under ett pass eller lopp. det var i alla fall det mitt inlägg handlade om. Att ha fulla depåer är ett måste. speciellt väts
Mikael,
Nu var väl inte utspelet utan vätska och näring. Så som jag läste det så handlar det om möjligheten att fylla på glykogen under ett pass eller lopp. det var i alla fall det mitt inlägg handlade om. Att ha fulla depåer är ett måste. speciellt väts
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 08:46?
>Den kickar ju in efterhand och speciellt när glykogenet börjar att ta slut.
?
>Den kickar ju in efterhand och speciellt när glykogenet börjar att ta slut.