Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på tretimmars-pass?
You need to log in to create posts and topics.

Om man får ont i magen är det väl verkligen dags att göra gel själv. Då kan du mixtra så den passar just din mage. Blanda i lite jordgubbssmak så måste det ju gå att äta skiten 🙂

Och receptet är?

Runekakor
http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/
spetsade med Resorb.

Varför ska man äta på ett träningspass som är 2,5 - 3 timmar? Jag har med mig vatten och det räcker bra. jag kan inte tro att kroppen behöver fast föda under dessa timmar.

TT

Vad då mat?

Ät normal husmanskost på tider som passar dig.

Då klarar du 3-4 timmar under förutsättning att du får i dig vatten.

Leta upp ställen där du kan få vatten.
Är avstånden i tid för långa ta med dig vätskebälte eller flaska.

Var inte rädd för

Jag brukar ha med mig ett litet paket russin - sånt som man brukar muta gnälliga barn med. 😉

Det går bra att få ner i fickan på vätskebältet. Smakar sött och sliskigt, men med lite vatten till så blir det smaskens. Och sen blir jag lika pigg som barnen

Tommy och KG, +++ på deras kommentarer.

Ska du springa i träningsfart i 2,5-3 timmar så räcker det med att du ätit vettigt dagen/dygnet innan och sedan har med dig något mindre nödpack med lite sockrigt innehåll. Om glykogentomdepressionen tar din kropp

Så, man skall kunna klara långpassen utan mat under tiden? Ja, det var ju bla det jag undrade. Så om ni säger att det skall gå bra, så kan ju jag alltid pröva en twix och ta med. Något gott som belöning är aldrig fel. Springa långpass innan frukost brukar

Frida, "glykogentomdepressionen" kände inte ens google till. 🙂

Annki, på gnälliga män passar choklad bättre. I alla fall den här gnälliga mannen! 🙂