Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på tretimmars-pass?
You need to log in to create posts and topics.

M H.
Förr när resultaten var bättre ( mindre dåliga ) kördes ofta träningspass på 3 timmar och längre.

OK, då tränades det 2-3 gånger iveckan.

Inga intervaller. Inte 5 pass i veckan.

Långa sköna pass i prattempo.
Själv fick jag lära mig en hel del jag

Kanelbullar!!! Är man smart lägger man löpningen så att en Statoil-mack uppenbarar sig var 20:e km. De har de bästa kanelbullarna ur löparsynpunkt (smöriga och sockriga) och man kan köpa en liten kaffe latte till att skölja ned med och få lite koffeinkick

Men vem vill springa där det finns affärer? Ut i skogen med er!!!

Om man tycker att det är slitsamt för kroppen att springa långpass på cirka 3 timmar kan det vara bättre att ta ett pass på förmiddagen tex, 2 h och sedan på eftermiddagen/kvällen ta ett pass på 1 h.

Vill man få fart på fettförbränningen under sin lågin

Ger det samma effekt som 3 timmar i ett svep?

"Men vem vill springa där det finns affärer? Ut i skogen med er!!!"

Jag vill. Jag gillar asfalt!

"Men vem vill springa där det finns affärer? Ut i skogen med er!!!"

Jag vill. Jag gillar affärer! Och mat!

"Ger det samma effekt som 3 timmar i ett svep? "

MH. Det vet jag inte så jag ska inte uttala mig om det (även om jag tror det). Det där med hur träning ska läggas upp för att vara mest effektiv är en annan stor fråga och den får vi ta upp i en annan tråd

Har kört flertalet tvåtimmarspass utan att ha mat med, har inte haft en tanke på det. Dextrosol vid värme och ett finncrisp när jag kört två pass samma dag.

En tjuga i strumpan är bra att ha om man behöver fylla på med en mini-festis och nåt att tugga på.