Quote from Catharina Brattlin on 13 April 2008, 20:26Rasmus; "Om det är så att du nyss börjat träna, så kan jag lugna dig med att man inte blir lika varm eller svettas lika mycket när man fått bättre kondition." Den meningen säger mig ingenting om vilken prestandanivå Du menar, alltså fattar jag ingenting..
Rasmus; "Om det är så att du nyss börjat träna, så kan jag lugna dig med att man inte blir lika varm eller svettas lika mycket när man fått bättre kondition." Den meningen säger mig ingenting om vilken prestandanivå Du menar, alltså fattar jag ingenting..
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 20:28Jag kombinerar de där två. Frusen när jag är stilla eller precis kommit ut, ofta kalla fötter och händer, sedan blir jag varm och börjar svettas mycket och fort ...
Jag kombinerar de där två. Frusen när jag är stilla eller precis kommit ut, ofta kalla fötter och händer, sedan blir jag varm och börjar svettas mycket och fort ...
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 20:39En liten fråga bara......känner någon av er att det är extremt jobbigt och att farten påverkas ? på mig ångar det och jag tappar styrka.......
En liten fråga bara......känner någon av er att det är extremt jobbigt och att farten påverkas ? på mig ångar det och jag tappar styrka.......
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 20:44Jag känner mig som en värmekänslig löpare, nu när jag sprungit/gått i lite vårtemperaturer och hösttemperaturer några ggr inte bara sommartränat så tycker jag det går mkt lättare och fortare i svalt väder.
Jag känner mig som en värmekänslig löpare, nu när jag sprungit/gått i lite vårtemperaturer och hösttemperaturer några ggr inte bara sommartränat så tycker jag det går mkt lättare och fortare i svalt väder.
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 20:49Sylvia: :-)......ja, något vidare snabb är man ju inte men man vill ju inte bli sämmre för att det "hettar om öronen". Får jag bara "klä av mig" så blir jag bara mycket snabbare...fniss ;-).
Är spec kännslig i kallt väder...när det blir varmare så känns
Sylvia: :-)......ja, något vidare snabb är man ju inte men man vill ju inte bli sämmre för att det "hettar om öronen". Får jag bara "klä av mig" så blir jag bara mycket snabbare...fniss ;-).
Är spec kännslig i kallt väder...när det blir varmare så känns
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 21:40Min pojkvän och jag var ute och sprang tillsammans igår. Han iförd tre lager både upptill och nedtill, samt mössa och vantar (det var nio grader varmt och solsken, men det blåste några sekundmeter). Jag hade bara två lager (långkallingar och R90-brallor s
Min pojkvän och jag var ute och sprang tillsammans igår. Han iförd tre lager både upptill och nedtill, samt mössa och vantar (det var nio grader varmt och solsken, men det blåste några sekundmeter). Jag hade bara två lager (långkallingar och R90-brallor s
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 21:44För min del svettas jag nästan inget alls utomhus, utom när det är extrem sommarvärme. 25°C och uppåt.
Inomhus, däremot, rinner det av mig, men det beror ju på att man inte har nåt luftflöde som transporterar bort värme och fukt, och bryter det isolerand
För min del svettas jag nästan inget alls utomhus, utom när det är extrem sommarvärme. 25°C och uppåt.
Inomhus, däremot, rinner det av mig, men det beror ju på att man inte har nåt luftflöde som transporterar bort värme och fukt, och bryter det isolerand
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 22:05Jag svettas _sjukt_ mycket jag med....jag har under vintern sprungit med tights, underställ och tunn, tunn löparjacka ned till -10 och ändå kunnat vrida ur kläderna då jag kommer hem - det brukar hänga stora istappar i håret, från glasögonen osv....Idag v
Jag svettas _sjukt_ mycket jag med....jag har under vintern sprungit med tights, underställ och tunn, tunn löparjacka ned till -10 och ändå kunnat vrida ur kläderna då jag kommer hem - det brukar hänga stora istappar i håret, från glasögonen osv....Idag v
Quote from Funbeat user on 13 April 2008, 22:19Klär ni er för varmt då?
Ett bra sätt är att klä sig som om det vore tio grader varmare. Kanske ännu mer.
Lagom för mig är när jag är kall, och kanske fryser en stund, i början. 5-10 minuter kanske. Sen kommer värmen, och jag ligger på en lagom nivå där
Klär ni er för varmt då?
Ett bra sätt är att klä sig som om det vore tio grader varmare. Kanske ännu mer.
Lagom för mig är när jag är kall, och kanske fryser en stund, i början. 5-10 minuter kanske. Sen kommer värmen, och jag ligger på en lagom nivå där
Quote from Lotta W on 13 April 2008, 22:24Cykelpass blir jag sällan supersvettig av: det är tacksamt med fartvind. Inomhuspass, däremot, är en plåga... På långlöppassen blir jag alltid genomsvettig, oavsett hur kallt det är...
Cykelpass blir jag sällan supersvettig av: det är tacksamt med fartvind. Inomhuspass, däremot, är en plåga... På långlöppassen blir jag alltid genomsvettig, oavsett hur kallt det är...