Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖverhettning!!?? eller vad?
You need to log in to create posts and topics.

Klär mig för varmt? Nja....som sagt, ute under vinterlöpning ned mot -10: underställ (tunt i funktionsmaterial), löpartights, _tunn_ löparjacka (ofodrad!) och mössa. Inne: funktions t-shirt, tre-kvartsbyxor eller shorts i funktionsmaterial.
Skulle jag kl

Jag undrar varför man har vita ränder på kläderna och i ansiktet när man har ansträngt sig lite på cyklen?

Man har spillt sportdryck 😉

Dricker ytterst sällan sportdryck, inte ens Pucko även om man kan tro det.

Jag har ett fint vitt "puder" i ansiktet då det torkat efter att jag svettats......alltid trevigt med lite saltutfällningar 😉

Tights, underställströja och tunn jacka ner till ett par minusgrader tycker jag verkar helt normalt.
Är det 0 eller kallare brukar jag ha supertunn mössa och vantar det första kilometrarna men så åker de nästan alltid av.

Såg att flera körde GBG x-countr

Ok, då kan jag som jämförelse med Josefin beskriva min klädsel vid ca 5 plusgrader. Två lager tajts. Kortärmad tröja och utanpå det en långärmad tröja (lager 2-typ). Fingervantar i syntetull. Springer jag i detta blir jag lätt fuktig på ryggen, axlarna oc

Jag svettas väldigt lätt och väldigt mycket. I träningssammanhagng tycker jag inte att det gör någonting, men det är faktiskt mycket besvärande i övrigt. Har nästan utvecklat fobi för att komma till plugget med svettfläckar över större delen av överkroppe

Dito, Fny! Jag vet vad du menar......grått, en färg som jag egentligen gillar, går bort när det gäller tröjor 😉

Hur var det, "men sweat, ladies perspire, dancers just glow a little." 😉