Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 18:17Öhh... "mycket hemsk" ?? Hmm, jaha... Det känns inte riiiiiktigt som vi har samma innebörd av de där två orden.
När jag tänker efter så finns det mycket elände i världen, men jag kommer bara på en situation då jag skulle kalla det "mycket hemskt". Såg et
Öhh... "mycket hemsk" ?? Hmm, jaha... Det känns inte riiiiiktigt som vi har samma innebörd av de där två orden.
När jag tänker efter så finns det mycket elände i världen, men jag kommer bara på en situation då jag skulle kalla det "mycket hemskt". Såg et
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 19:03Vad är "mycket hemskt" för dig Markus - kolesterol på 7,2 mmol? 🙂
Vad är "mycket hemskt" för dig Markus - kolesterol på 7,2 mmol? 🙂
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 20:35Knappast.
Nu har jag iofs inte så bra koll på siffrorna, men 5 mmol lär tydligen vara den övre gränsen för normalt, (väldigt vanligt att människor ligger över), men enbart kolesterolhalten säger inte så mycket om risken för sjukdomar. 7.2 behöver inte i
Knappast.
Nu har jag iofs inte så bra koll på siffrorna, men 5 mmol lär tydligen vara den övre gränsen för normalt, (väldigt vanligt att människor ligger över), men enbart kolesterolhalten säger inte så mycket om risken för sjukdomar. 7.2 behöver inte i
Quote from Funbeat user on 29 November 2008, 13:39Grattis att du har fått tillbaka orken skoj
Grattis att du har fått tillbaka orken skoj
Quote from Funbeat user on 29 November 2008, 17:32Ibland står sunt förnuft i motsats till det medmänksliga. Har hänt många gånger tidigare i historien att övergrepp har skett mot minoriteter med stöd av sunt förnuft, utvecklingens gång, framsteg osv... och ska vård fördelas efter sunt förnuft där vi offr
Ibland står sunt förnuft i motsats till det medmänksliga. Har hänt många gånger tidigare i historien att övergrepp har skett mot minoriteter med stöd av sunt förnuft, utvecklingens gång, framsteg osv... och ska vård fördelas efter sunt förnuft där vi offr
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2008, 19:41Markus, du får nog tänka efter lite innan du börjar jämföra att flå en grävling levande med att "ha ihjäl massa människor".
Redan att ha ihjäl en människa anser i alla fall jag är värre än att plåga (ihjäl) en grävling.
Markus, du får nog tänka efter lite innan du börjar jämföra att flå en grävling levande med att "ha ihjäl massa människor".
Redan att ha ihjäl en människa anser i alla fall jag är värre än att plåga (ihjäl) en grävling.
Quote from Funbeat user on 30 November 2008, 20:07Krister > Jag förstår din poäng och har egentligen inget att säga emot den. Sunt förnuft kan mycket väl stå i motsats till medlidande/hjälp till svaga minoriteter. Det optimala samhället bör väl agera efter något mellanläge, varken 100% sunt förnuft, elle
Krister > Jag förstår din poäng och har egentligen inget att säga emot den. Sunt förnuft kan mycket väl stå i motsats till medlidande/hjälp till svaga minoriteter. Det optimala samhället bör väl agera efter något mellanläge, varken 100% sunt förnuft, elle
Quote from Funbeat user on 30 November 2008, 20:15Christer > Nja, jag behöver inte tänka något mer. Jag står fast vid att jämförelsen funkar. Enligt mig finns det inget som säger att döda en människa alltid är värre än att döda en grävling. Om grävlingen plågas ihjäl på ett mycket känslokallt och vidrigt
Christer > Nja, jag behöver inte tänka något mer. Jag står fast vid att jämförelsen funkar. Enligt mig finns det inget som säger att döda en människa alltid är värre än att döda en grävling. Om grävlingen plågas ihjäl på ett mycket känslokallt och vidrigt
Quote from Funbeat user on 30 November 2008, 22:21Och det är du som definierar förnuft alltså?
Och det är du som definierar förnuft alltså?
Quote from Funbeat user on 30 November 2008, 22:45Ehh, såklart inte. Definitionen är öppen för diskussion. Jag kan bara ha personliga åsikter i frågan.
Ehh, såklart inte. Definitionen är öppen för diskussion. Jag kan bara ha personliga åsikter i frågan.