Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:25Jack > Ja, det kan jag väl tänka mig, men det tycker jag inte är samma sak som att man "vill leva ohälsosamt". Det är ju snarare den attityd som "hälsoprofeterna" tjatar om man vänder sig emot.
Inte ens om man proppar sig full med chips eller super sig u
Jack > Ja, det kan jag väl tänka mig, men det tycker jag inte är samma sak som att man "vill leva ohälsosamt". Det är ju snarare den attityd som "hälsoprofeterna" tjatar om man vänder sig emot.
Inte ens om man proppar sig full med chips eller super sig u
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:27Lena > "jag har hört flera personer säga att folk som själva försatt sig i sjukdomssituationen därför inte skulle har rätt till den subventionerade vården".
Ok, men ingen i denna diskussion, och jag tror inte jag missat något.
Lena > "jag har hört flera personer säga att folk som själva försatt sig i sjukdomssituationen därför inte skulle har rätt till den subventionerade vården".
Ok, men ingen i denna diskussion, och jag tror inte jag missat något.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:28En 90% satsning på elitidrott? Nöja sig med två bullar? 😀
En 90% satsning på elitidrott? Nöja sig med två bullar? 😀
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:39Det sista låter utmärkt, närmare bestämt som en bra beskrivning på mig! 😉
Det sista låter utmärkt, närmare bestämt som en bra beskrivning på mig! 😉
Quote from Bjarne Lewin on 26 November 2008, 21:20Om vi gör en tidsresa. Vi är nu 40 år längre fram i tiden. Vi stitter på ortopedens mottagning, i den framtida vårdens största väntrum. Här görs undersökningarna inför att få nya höft/knä/fot/axel-leder.
Mycket har förändrast höga blodfetter, övervikt oc
Om vi gör en tidsresa. Vi är nu 40 år längre fram i tiden. Vi stitter på ortopedens mottagning, i den framtida vårdens största väntrum. Här görs undersökningarna inför att få nya höft/knä/fot/axel-leder.
Mycket har förändrast höga blodfetter, övervikt oc
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 09:34En del ser denna diskussion ur ett humanistiskt och liberalt perspektiv, där alla oavsett livsstil ska ha lika rätt till vård. Sanningen är dock att det kommer ställas mer och mer krav på egenansvar. Är du akut sjuk eller råkar ut för en olycka får du giv
En del ser denna diskussion ur ett humanistiskt och liberalt perspektiv, där alla oavsett livsstil ska ha lika rätt till vård. Sanningen är dock att det kommer ställas mer och mer krav på egenansvar. Är du akut sjuk eller råkar ut för en olycka får du giv
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 12:38Sandra > Jag blir så upprörd, vilken elitistisk människosyn du har! Du är säkert en sån person som sprungit vårruset under 19 min 😉 .
Förtydligar här så det inte blir några missförstånd, 😉 gubben betyder att detta inlägg var skrivet med 100% ironi 🙂
Sandra > Jag blir så upprörd, vilken elitistisk människosyn du har! Du är säkert en sån person som sprungit vårruset under 19 min 😉 .
Förtydligar här så det inte blir några missförstånd, 😉 gubben betyder att detta inlägg var skrivet med 100% ironi 🙂
Quote from Elias Engqvist on 27 November 2008, 13:06Fredrik, det är nog lugnt - det var ju inte en kvart efteråt, det var 3 timmar...
Fredrik, det är nog lugnt - det var ju inte en kvart efteråt, det var 3 timmar...
Quote from Funbeat user on 27 November 2008, 16:09Hi hi!
Hi hi!
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 10:43Sandra: Kan mycket väl tänka mig att det går som du säger men det blir ett väldigt hemskt samhälle att leva i.
Vem ska avgöra vilka som är värda att få vård och vilka ska få skylla sig själv?
Nästa steg blir då givetvis att gradera folk även inom andr
Sandra: Kan mycket väl tänka mig att det går som du säger men det blir ett väldigt hemskt samhälle att leva i.
Vem ska avgöra vilka som är värda att få vård och vilka ska få skylla sig själv?
Nästa steg blir då givetvis att gradera folk även inom andr