Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det var säkert jag efter det är väl mest jag och Markus som tycker att livsstilsförändringar är bot mot mycket och på andra sidan står de som anser att medicin är metoden vi ska använda för att bota människorna istället för att de ska behöva anstränga och

Anders och Markus, Ni är inte ensamma om att tycka så. Jag är också en av dem som anser att människor borde ta mer ansvar för sin fysiska status. Och därmed kanske slippa åkommor som kostar samhället enorma pengar i form av behandlingar, operationer och s

Tack Markus för svar om hur FaR funkar 🙂

Jag tror nog att de flesta håller med, men de säger det inte på ett så provocerande sätt 😀

Med risk för att verka gnällig (eller möjligen korkad) måste jag ändå tillstå att diskussionen här inte riktigt hjälper mig att förstå skillnaden mellan riktiga sjukdomar och andra. Eller vilka (typer av) preparat som överanvänds.

Men det kanske inte hel

Det finns nog inte så mycket konkret bland inläggen utan det är mer allmänt om att man först och främst bör se till grundorsaken till sina sjukdomar och problem istället för att behandla symptomen genom att ta olika preparat.
Exempel som väldigt många stö

AA: >Min personliga åsikt: Sjukdomar är psykosomatiska eller självåsamkade (livsstil, miljö etc.) och allt går att förändra genom livstilsförändringar.
Det gäller för majoriteten av världens befolkning.

Att det sedan finns riktiga sjukdomar (som en minor

Bara en lite tanke Marcus. När det gäller kärlförändringar som leder till hjärtinfarkt och strok t.ex. är det en process som startar i tjugarsaldern. Om t.ex. morfar har inte levt pa ett helt hälsosamt sätt de senaste säg 40 aren vore det naturligtvis jät

Hmm... "skillnaden mellan riktiga sjukdomar och andra". Gissar att du menar livsstilsrelaterade sjukdomar/problem och sådana som inte kan kopplas till livsstilen.

Är du till en början medveten om att det FINNS sjukdomar/problem som beror på livsstilen?

David P, sjukdomar är per definition riktiga om man nu inte inbillar sig dem, men då kanske man lider av något annat 😉